برای رشد برند ، باید برای زیرشاخه محصول خود” بایدها ” را تعریف نمایید.
تنها راه رشد یک کسب و کار ( بدون هیج استثنایی ) ، در ایجاد “بایدها” برای زیرشاخه محصولات است ، مدیریت زیرشاخههای محصولات راهی برای موفقیت شرکت و مانعی برای مقابله با رقباست ( رقابت برندینگ در زیر شاخه محصول ) .
دیوید آکر : “بایدها” میتواند موجب رشد انفجاری برند شود.
تحقیقات نشان داده است که با تمرکز بر رقابت برندینگ در زیر شاخه محصول ، رقبا مجبور به تمرکز بر زیر شاخه ها شده و تاب و توان رقابت به برند اصلی را نخواهد داشت.
رقابت بر زیرشاخه
رقابت بر زیرشاخه زمانی آغاز میگردد که شرکت به دنبال ایجاد بایدها باشد که از طریق آنها به تعریف و بازتعریف زیرشاخه ها میپردازد.
بایدها شامل :
- یک ویژگی خاص در یک محصول . مثل وجود فیبر در ماست.
- ارائه یک محصول که شامل یک یا چند محصول دیگر باشد ( ترکیبی از چند محصول ) . مثل مایکروسافت آفیس.
- ایجاد یک محصول برای بخش خاصی از بازار. مثل تولید شکلات برای بیماران با قند بالا.
- ارائه خدمات یا محصولات با قیمت بسیار پایین تر حد تصور . مثل خط هواپیمایی JetBlue.
- حضور یک چهره خاص در کنار سازمان به عنوان برند کاراکتر / یا کارتونهایی که در خصوص خطوط هوایی Southwest در نشریات و سایتها منتشر میشود.
مقاله " رشد برند – چگونه نام تجاری خود را بزرگ نماییم " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکتر علی امینی کیانمهر اولیاء .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2p0h9xB
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر