۱۳۹۸ مرداد ۱, سه‌شنبه

مشاور مدیریت [ 5 مهارت مهم مشاور مدیریت ]

مشاور مدیریت

مشاور مدیریت فردی حرفه‌ای است که قادر است به عمق مشکلات سازمان وارد شده و با راه‌کار و ایده‌هایی برای حل این مشکلات بیرون می‌آید. مشاور مدیریت باید برای پیدا کردن راه حل مشکلات سازمان باید به صورت عینی و سریع بتواند فکر نموده و به صورت مختصر و متقاعدکننده‌ای ، راه‌حل را ارائه نماید.

مشاور مدیریت Management Consulting Iranmct مهارت مشاور مدیریت

مهارت‌های تخصصی و معتبر یک مشاور بین‌المللی یا ناشی از تجربه‌ای بیش از 10 سال کار است و یا  مدرک معتبر انجمن مشاوران مدیریت آمریکا IMC است. دوره‌های آموزشی تخصصی این انجمن ، پایه و اساس دانش، مهارت ها و رفتارهای مورد نیاز یک مشاور مدیریت است. تبدیل شدن به یک مشاور مدیریت موفق مانند شرکت در فرمول وان است که نیاز به رقابت هوشمندانه و مهارت بالا است که پایه اخلاق و رفتار حرفه‌ای است. فردی که دانشجوی مدیریت است و یا تازه فارغ‌التحصیل شده است و زیر 10 سال سابقه اجرایی دارد ، نمی‌تواند یک مشاور مدیریت باتجربه و خبره محسوب شود و می‌تواند یک دستیار مشاور خوب باشد.

 در ادامه به بیان پنج مهارت حیاتی مشاور مدیریت برای ایجاد تغییرات مثبت و تاثیرگذار در سازمان مشتری خواهیم پرداخت.

پنج مهارت حیاتی مشاور مدیریت

  • مشاور مدیریت باید در طول زمان کسب تجربه نماید

تنها مهارتی مشاور مدیریت که فقط در طول زمان کسب می‌شود ، تجربه است. تجربه بیشتر می‌تواند یک مشاور را به اسلحه‌ای‌ قوی‌تر در مقابل مشکلات و موقعیت‌های ناشناخته پیش روی مجهز نماید.  با تجربه بالا ، عکس‌العمل‌ها و تصمیمات هوشمندانه‌تر شده و مشاور در برخورد با شرایط پیچیده‌تر و فوری ، راحت‌تر برخورد خواهد نمود. یک مشاور مدیریت حرفه‌ای در طی صحبت‌های خود به تعداد زیادی موارد مشابه از کسب‌وکارهای متفاوت ناشی از تجربیات خود اشاره خواهد نمود.

مشاور مدیریت باید درک درستی از شرایط کسب‌وکار داشته باشد.

  • مشاور مدیریت باید تمرکز سازمانی را حفظ نماید

توانایی ارائه مشاوره اثربخش به یک سازمان می‌تواند حاشیه امنی مناسبی به سازمان در مقابل رقبا دهد. به منظور هدایت سازمان در مسیر دستیابی به موفقیت ، یک مشاور باید یک ساختار کاربردی ایجاد کند تا یک شرکت از تمام بخش‌ها رشد نماید. این بخش ها دارای تمرکز منحصربه‌فرد و اهداف فردی برای ایجاد بازده و در نهایت موفقیت خواهد بود.

یک مشاور مدیریت که در مراحل اولیه ارائه خدمات مشاوره ، می‌تواند به عنوان مشاور تاکتیکی مدیران میانی اثرگذار باشد. اما وقتی یک مشاور مدیریت حرفه‌ای شد، قادر خواهد بود تا مشاوره‌های عمومی در تمام سطوح کسب‌وکار را به مدیران میانی و اجرایی سازمان ارائه دهد ، و درنهایت به ارائه مشاوره‌ گسترده و استراتژیک به مدیران ارشد و یا حتی هیئت‌مدیره خواهد رسید.

یک مشاور مدیریت پس از به شناختن هدف مشتری خود، باید مشتری را از طریق نزدیک‌ترین مسیر به اهدافش برساند . به منظور انجام این کار، مشاور همچنین باید شرکت را بر اهدافش متمرکز ندارد. هر یک از بخش های سازمان باید همسو با هدف استراتژیک سازمان در جهت همکاری برای رسیدن به خط پایان ساخته شده توسط مشاور با هم کار نمایند. مشاور مدیریت به لطف یک ساختار روشن و متمرکز و استراتژی‌های ایجاد شده ، به درستی سازمان را به سمت هدف هدایت می‌نماید.

  • مشاور مدیریت باید پذیرای دانش جدید باشد

مشاور مدیریت باید قادر باشد تا دانش و مهارت جدید به سازمان کارفرما منتقل سازد و این صفت و خصوصیت عالی با ارزش است. مشاور باید مهارت تکنیکی یا تخصص در یک حوزه خاصی که به آن خیلی علاقه دارد ، داشته باشد.

مشاور در شروع کار باید خیلی یک جزء مشخص بازار کسب‌وکار را انتخاب و روی آن تمرکز نموده و در آن غوطه‌ور شود تا تخصص پیدا نماید. مشاور با یادگیری بیشتری می‌تواند دانش خود را در تمام صنایع و سازمان‌های بکار گیرد. البته هوش مدیریتی و هوش عاطفی مشاور نیز بسیار مهم است.

مهارتهای مشاور مدیریت

  • مشاور باید دانش تخصصی در عصر دیجیتال را داشته باشد

با ظهور تکنولوژی همه کارها دچار تغییر و پیچیدگی شده‌اند ، مشاوره مدیریت نیز از این مورد ، مستثنا نیست. مشاور مدیریت باید علاوه بر تخصص در حوزه‌های سنتی ، باید بتواند به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال نیز مشاوره دهد. در ایران بسیار دیده‌ایم که مشاوری با تجربه و مسن به همراه یک مشاور جوان‌تر ( فقط با دانش آی.تی ) به جلسه مشاوره می‌روند ، زیرا آنان شخصا تخصص لازم را در خصوص فضای وب ندارند و این ضعف مشاور است. مشاور باید در خصوص پایگاه داده، تحلیل فراداده‌ها ، تحلیل و عملکردهای موبایلی و اینترنت اشیاء به اندازه کافی بداند. مشاور مدیریت بدون داشتن دانش کافی ، عملا یکی از بخش‌های و جنبه‌های مهم موفق یک کسب‌وکار را در نظر نمی‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی ، آخرین فنّاوری‌ها و بهترین نرم‌افزارها ، همگی برای شناخت نقاط ضعف و قوت ، تهدید و فرصت مشتریان بسیار مهم است.

  • ایجاد ارتباط بین ایده و برنامه از طریق مهارت

این مهارت‌های حیاتی به‌هیچ‌عنوان اثرگذار نخواهند بود، مگر اینکه مشاور بتواند به طور موثر و متقاعدکننده‌ای بین ایده‌ها و برنامه‌های خود یک ارتباط منطقی برای مشتری خود ایجاد نماید. مشاور نه تنها باید بتوانید ایده خود را به روشنی بیان نماید، بلکه باید بتواند سازمان را متقاعد سازد که ایده و طرح وی کاملا اجرایی و کمکی به سازمان خواهد بود.

یک مشاور همیشه می‌تواند تغییرات را به یک شرکت وارد نماید. برخی از سازمان‌هایی که مشاور مدیریت با آن‌ها کار می‌کند، باز و آماده تغییر هستند، درحالی‌که دیگران مقاومت خواهند نمود. بدون داشتن مهارت‌های ارتباطی موثر برای ایجاد آرامش، اعتمادبه‌نفس و شور و شوق در مورد تغییرات، می‌تواند مقاومت را کاهش و از بین ببرند.

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

نوشته مشاور مدیریت [ 5 مهارت مهم مشاور مدیریت ] اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.



from شرکت مشاوره مدیریت IranMCT https://ift.tt/2OaEvPd
https://iranmct.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت