۱۳۹۸ مهر ۸, دوشنبه

چگونه مدیر خود را مدیریت کنید

مدیر خود را مدیریت 

اگر واقعا به دنبال پیشرفت کاری هستید ، باید بتوانید مدیر خود را مدیریت نماید. البته شاید فورا ذهن شما به سمت روش‌هایی برای فرار از کار و یا روش‌های امتیازی گیری از مدیریت برود. نه ، اشتباه به عرضتان رسیده است ، این برای شما دوست از زیر کار درو ، چیز جذابی نداریم. این مقاله برای کسانی است که مدیر خود را در جهت موفقیت خود سازمان باید مدیریت نمایند.

اما چرا باید رئیس را مدیریت نمود ؟ مگر قرار نبود که رئیستان ، شما را مدیریت نماید ؟

مدیریت رئیس به شما کمک می‌کند تا توجه وی را به مواردی که باید در اولویت و فوریت قرار گیرد، جلب نمایید. مدیریت مدیر موجب می‌شود که تمرکز مدیر را دائما روی پروژه‌ها اصلی که شما نیز روی آن کار می‌نمایید ، همچنین بازخورد رئیس و نقطه نظرات وی را بلافاصله دریافت خواهید نمود. همین اعتماد به رهبری شما را افزایش می‌دهد. اعتماد برای پیشرفت شغلی مهم است.

مدیر خود را مدیریت 

در اینجا چند تاکتیک ارزشمند برای “مدیریت مدیر” ارائه می‌نماییم :

تمرکز بر جلسه یک به یک با مدیر :

حداقل دو ساعت قبل از جلسه با مدیر ، یک لیست کوتاه از مواردی که برایتان مهم است ، را تهیه نمایید .این لیست را بر اساس آنچه ضروری اولویت است مرتبط نمایید. برخی از عناوین لیست در مورد موضوعاتی است که در سازمان در دست اجرا و باید در خصوص پیشرفت آن‌ها صحبت شود، برخی در مورد عناوینی است که باید توسط مدیر تأیید شوند. من در زمان جلسه با مدیرم ، در انتهای این لیست ، عناوینی از ایده‌هایی که می‌تواند موجب رشد سازمان گردد را قرار می‌دهم. باید سعی کنید که در جلسه منعطف باشید ، این انعطاف با پرسیدن از آنچه برای مدیرتان بسیار مهم است، خود را نشان می‌دهد. اول سوالات مدیر را پاسخ دهید و سپس  به سراغ لیست بروید.

در تماس بودن :

 حتی اگر فکر می‌کنید که مدیرتان از همه چیز مطلع است ، پیشنهاد می‌دهم که در خصوص آخرین اتفاقات پیرامون  همه پروژه‌ها / مکالمات با وی صحبت نمایید. به خصوص اگر مدیرتان علاقه خاصی به یک پروژه خاص داشته باشد یا چیزی که از شما خواسته است ، سعی نمایید در خصوص پیشرفت کار یا وی در تماس باشید. اگر این به‌روزرسانی اطلاعاتی مدیر زیر 2 دقیقه باشد ، برای وی جذابیت دارد.

مدیر را در تاریکی نگذارید :

مدیران از اینکه کارکنان در مورد آخرین اتفاقات پروژه‌ها یا تماس‌ها ، اطلاع نداشته باشند ، بسیار عصبی می‌شوند. اگر یک مدیر بالاتر از وی از شما بخواهد که یک پروژه خاص را بر عهده بگیرید یا فرایندی را مدیریت نمایید ، حتما باید در به صورت فعالانه وی را در جریان اتفاقاتی که رخ می‌دهد، قرار دهید. شاید فقط چند دقیقه بیشتر طول بکشد؛ اما این کار به من آموخته است که چنین رفتاری به مدیر من کمک می‌کند تا آنچه را که برای موفقیتم لازم دارم در اختیار من قرار دهد.

مال خود کردن :

از مشکلات نترسید ، با آن روبرو شوید. اگر پروژه بر اساس نقشه پیش نمی‌رود یا انگیزه کافی وجود ندارد یا منابع کافی در اختیارتان نیست، باید توجه مدیرتان را به آن جلب نمایید. سعی نمایید که مشکلات را به روش طوفان فکری حل نمایید. پس به مدیر خود اجازه دهید تا فکر کند و مشکلات را بیابد.

تشویق :

مدیریت تنهاست. غالباً تمام مشکلات پیش مدیریت آورده می‌شود ولی کمتر مورد تشویق قرار می‌گیرند. بدون اینکه از حوزه رسمی خارج شوید و حالت چاپلوسی پیدا نماید، مدیر خود را تشویق نمایید. هدف اصلی باید این باشد که وی بفهمد که شما حامی وی در شرایط سخت نیز هستید. در عوض ، مدیرتان اعتماد عمیق‌تری نسبت به شما و برنامه‌هایتان پیدا خواهد نمود.

مدیر خود را مدیریت نمایید . توجه وی را روی برنامه‌ها متمرکز نگه دارید ، در مورد برنامه‌ها با وی صحبت نمایید ، او را تشویق نمایید.در عوض او نیز به تخصص شما اهمیت داده و جایگاه شما را ارتقاء خواهد داد.

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

نوشته چگونه مدیر خود را مدیریت کنید اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.



from شرکت مشاوره مدیریت IranMCT https://ift.tt/2mbGPbA
https://iranmct.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت