۱۳۹۸ آبان ۵, یکشنبه

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس Netflix

نتفلیکس Netflix در سال 1997 توسط Randolph و Hastings تأسیس شد و یکی از پیشروترین شبکه‌های پخش کننده تلویزیونی در جهان با داشتن مشترکین بیش از 75 میلیون در سراسر جهان به دلیل بیش از 100،000 فیلم در شبکه خود است.

مارکتینگ میکس نت فلیکس نتفلیکس NetFlix Marketing Mix آمیخته بازاریابی

 

طی سال‌ها، Netflix موفقیت‌های خود روش‌های مختلفی را برای تکامل ترکیب بازاریابی خود برای افزایش فروش و تولید سود معرفی کرده است. رقبای آن شامل HBO GO ، Vudu ، Hotstar ، Amazon Prime ، Hulu  هستند که همگی هنوز نتوانسته‌اند از موفقیت نتفلیکس پیشی بگیرند. همچنین طی سال‌ها ، سود Netflix به سرعت افزایش یافته است، زیرا خود را به عنوان یکی از بهترین اشکال پخش تلویزیونی تثبیت کرده است.

در اینجا به معرفی مارکتینگ میکس ( یا آمیزه بازاریابی ) نتفلیکس Marketing Mix of Netflix می پردازیم .

مارکتینگ میکس محصول Product

از زمان آغاز به کار ، Netflix از طریق روش‌های فروش خلاقانه خود ، خود را به عنوان ارائه دهنده خدماتی موفق معرفی نموده است. مشتریان Netflix این شانس را دارند که به هزاران فیلم و نمایش تلویزیونی که باهدف دستیابی به خواسته‌های مشتریان هر روز به‌ روز رسانی می‌شوند ، دسترسی پیدا نمایند.

علاوه بر این ، نتفلیکس از طریق پست نیز DVD محتوای تصویری خود را ارسال می‌نماید که مزیت بزرگی در مواجه با رقبا به ویژه در بازه زمانی 1999 تا 2007 فراهم می‌نمود . این واقعا یک ایده خلاقانه و بسیار موفق بود. در سال 2012 ، سه نوع اشتراک برای مشتریان در نظر گرفته : فقط پخش آنلاین ، DVD به استثنای پخش آنلاین و DVD به همراه پخش آنلاین .

هر مدل اشتراک دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله سطح کیفیت مختلف HD ، تعداد صفحه‌ای که می‌توانید هم‌زمان محتوا را تماشا کنید. Netflix را می‌توان به عنوان یک محصول محسوس و محصول نامشهود طبقه بندی کرد. ملموس بودن به دلیل ارسال DVD ، سرویس نامحسوس نیز به دلیل پخش آنلاین است. این محصول در Xbox ، PlayStation و Wii نیز قابل دسترسی است. برنامه آن با Android و Apple IOS سازگار است و در تلفن‌های هوشمند قابل دسترسی است.

مارکتینگ میکس ترفیع Promotion

ترفیع Promotion مهم‌ترین بخش در آمیخته بازاریابی یک برند است. به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی ، Netflix دائماً به روش‌های مختلف تبلیغ و ترفیع خدمات خود را انجام می‌دهد.

در مرحله اول ، منبع اصلی تبلیغ آن‌ها از طریق وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی از جمله YouTube است که نوجوانان و همچنین طیف وسیعی از بزرگ‌سالان را به خود جذب نمود. با این حال ، در طول سال 2006 ، ضمن حفظ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ، آن‌ها به سمت فیلم‌های بازاریابی شخصی نیز روی آوردند که به آن‌ها امکان خلاقیت در تبلیغ خود برای این سرویس را میداد.

از آنجا که آن‌ها در حال حاضر یک برند جهانی شناخته شده هستند ، به سختی نیاز به تبلیغات شدید احساس می‌نمایند، از این رو اکنون به تبلیغات پاپ آپ ، آگهی ها ، بنر و سایر تبلیغات استاتیک در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. طی چند سال گذشته ، در فیلم‌های تبلیغاتی خود از افراد مشهور سطح بالا برای معرفی محصولات استفاده می‌کنند تا میزان فروش و سود را افزایش دهند.

به طور کلی برای جذب مشتری ، آن‌ها دائماً یک ماه اشتراک آزمایشی رایگان به مشتریان پیشنهاد می‌نمایند تا مشتریان را به دام انداخته  و مشتری در این مدت با محتوای آنان آشنا شده و شانس خرید اشتراک بالا می‌رود.

Netflix با گذشت سال‌ها تبلیغات متفاوتی را ارائه نموده است تا با فصول مختلف یا رویدادهای مختلف مطابقت داشته باشد که سرانجام به آن‌ها در افزایش فروش و جذب مخاطبان نماید. در سال 2013 آگهی زمستانی برای تبلیغ خدمات خود را در انواع ژانرها برای خانواده‌ها ساخت که در تعطیلات بتوانند از فیلم‌های نتفلیکس استفاده نمایند.

مارکتینگ میکس قیمت Price

نتفلیکس استراتژی قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را دنبال می‌نماید. قیمت گذاری مبتنی بر ارزش دارای سه نوع روش ” اشتراک” متفاوت است که با ارزش متفاوت در قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود. برتری این مدل مبتنی بر روش اشتراک نسبت به رقبایی بود که مشتری در سایت آن‌ها به ازای هر بار دیدن یک فیلم باید پول پرداخت می‌کردند.

اشتراک با قیمت بالاتر در مقایسه با اشتراک ارزان تر ، در را برای ارائه ویژگی های بیشتری باز می نماید. این یک استراتژی خوب برای ایجاد سود بیشتر برای یک برند تجاری است ، زیرا باعث می شود مشتریان با عضویت در رده بالاتر با ویژگی های مختلف جذاب تر، پول بیشتری پرداخت نمایند. برند اسلوگان نتفلیکس “برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد” نشان میدهد که گزینه های مختلف قیمتی یک استراتژی است.

 Netflix سه طرح اشتراک مختلف ارائه می دهد : اشتراک اولیه با $8.99 در ماه ، اشتراک استاندارد $12.99 در هر ماه و در اشتراک عالی که در آن مشترک باید مبلغ $15.99 در ماه بپردازد.

در اشتراک اولیه ، کاربر میتواند تنها یک صفحه باز و تماشا نماید ( تک کاربره است ) – به این معنی که فقط یک شخص می تواند به طور همزمان فیلم یا نمایش را تماشا کند ، انعطاف پذیری تماشای هر دستگاهی مانند لپ تاپ ، تلویزیون ، تلفن و دسترسی به همه فیلم ها یا نمایش ها وجود دارد. در گزینه استاندارد ، کاربر با دو ویژگی اضافی – دو صفحه نمایش و فیلم در حالت  HD روبرو است ( دو کاربره است ).

در اشتراک عالی ، کاربر قابلیت باز کردن چهار صفحه است و این بدان معنی است که چهار نفر میتوانند همزمان در یک مکان میتواند فیلم ببینند( چهار کاربره است ). به عنوان مثال ، با یک اکانت اشتراک عالی ، عملا 4 نفر اگر نفری 4 دلار پرداخت نمایند ، میتوانند این اشتراک را به حدود 50% قیمت یک اشتراک اولیه ( تک نفره ) خرید نمایند.

مارکتینگ میکس قیمت Place

Netflix هر دو محصول محصولی ملموس و نامشهود دارد هرچند که در برخی کشورها ، فقط محصول نامحسوس آن یعنی به صورت آنلاین ارائه میشود وDVD  ارائه نمی شود. سرویس پخش آنلاین در توزیع چند کاناله کار می کند ، یعنی زمانی که یک تجارت بیش از دو کانال برای دسترسی به مشتریان دارد (“سیستم های توزیع چند کانال / ترکیبی”). داشته باشد.

Netflix سرویسهای خود را از طریق سیستم عامل های مختلف مانند Playstation در سال 2008 ، Xbox در 2009 و Nintendo Wii در سال 2010 در دسترس مشتریان خود قرار داده است. این همان سیستم های توزیع چند کانال / ترکیبی است.

نوشته مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی ) اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.



from شرکت مشاوره مدیریت IranMCT https://ift.tt/31QVfg3
https://iranmct.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت