لوگو Logo (نماد تجاری, نشان تجاری, آرم سازمانی)
تیم مشاوران مدیریت ایران:
لوگو یکی از عناصر هویت برند بوده و مسئول اصلی نظارت بر طراحی لوگو مدیر عامل، مدیریت بازاریابی و یا مدیریت برند و یا یک مشاور حرفهای برند است.
اگر طراحی لوگو به درستی صورت پذیرفته شده باشد، ابزاری قدرتمند در ارتقا جایگاه برند خواهد بود. طراحی لوگو باید منطبق بر استراتژی برند صورت پذیرد و تمام آنچه یک طراح در اختیار دارد بازی با شکلها و رنگهاست. مرز بین موفقیت و شکست یک لوگو چیست ؟ پاسخ در ناخودآگاه مغز مشتری نهفته است.
هنگامیکه افراد با رنگها و شکلهای متفاوت مواجه میشوند، میزان تحلیل اطلاعات در مغزشان بالا میرود. با انتخاب رنگها و شکلهایی که پاسخ مناسبی به سوالات ناخودآگاه مغز مشتریان خواهند داد، طراحان لوگو ، راهی برای اثرگذاری بر احساسات مشتریان یافته و نهایتا به این سوال پاسخ میدهند : این لوگو نماد چیست ؟
این نوع طراحی لوگو ، شانسی نیست. طراحان موفق از نتایج برآمده از طرحهایشان مطلع بوده و از نحوه اثرگذاری لوگو بر متغیرهایی مانند سن، جنس و فرهنگ ، اطلاع کافی دارند.
برای آنکه شما نیز با نحوه استفاده از روانشناسی لوگو در خلق یک لوگوی بامعنا و حرفهای آشنا شوید، حتما نیاز است تا پیامهای پنهان در اشکال و رنگها را بدانید.
قبلا در مورد نقش رنگ در برندسازی و فروش و نیز استفاده از رنگ پیام در بازاریابی، تبلیغات و برندینگ توضیحات جامعی ارائه و در مقالهای دیگر در خصوص تداعیات معنای هر رنگ در ذهن مخاطب مطلبی بیان نمودهایم.
روانشناسی اشکال در طراحی لوگو
شکل Shape یکی از مهمترین اجزای طراحی لوگو میباشد و در غالب طراحیها و کارهای هنری ، به چشم میخورد. مغز انسان به شکل اعجابآوری توانایی به یادسپاری اشکال را دارد ، و این پایه یادگیری اوست. شکلی که متمایز باشد در بلندمدت در ذهن باقی میماند. بنابراین، طراحی که بتواند لوگو را به شکلی خلق نماید که قابلیت به یادسپاری بالایی داشته باشد، هنرمندی باهوش و خردمند خواهد بود.
برای مثال : کمان طلاییرنگ در لوگوی مکدونالد، تیک در لوگوی نایک، حلقهها در نماد المپیک: همه لوگوهایی با توان به یادآوری بالا هستند.
اما کل داستان، در به خاطر آوردن یکشکل نیست، شکل انتخابشده باید بتواند پیام صحیح برند را به مخاطب منتقل سازد. منحنیها، خطوط متقاطع، خطوط افقی، عمودی، دایره، مربع و مثلث، هرکدام پیام متفاوتی با معانی متفاوتی منتقل مینمایند و یک طراح لوگوی حرفهای باید بتواند این معانی را بهنوعی مهار کرده و برای ارتقاء و ترویج پیام خاصی در لوگوی خود به کار بندد.
ادامه مطلب : روانشناسی لوگو – معنی شکلها در طراحی لوگو
مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر