تیم مشاوران مدیریت ایران :
اگر به انتخاب یک نام برند(انتخاب نام تجاری) خیلی خوب برای محصولات، خدمات و یا انتخاب اسم شرکت نیاز دارید، باید به مسائلی توجه نمایید که بعدا بر بازاریابی، برندینگ و کمپین تبلیغاتی شما اثر مستقیم مثبت و یا منفی خواهد گذاشت. نام تجاری(اسم تجاری) بخشی از برند میباشد. باید در انتخاب این نام بسیار زیرکانه و خردمندانه عمل نمود، زیرا که میتواند موجب افزایش و تقویت ارزش برند و یا آسیب به ارزش برند گردد.
انواع روشهای انتخاب نام:
در تلاش برای انتخاب اسم شرکت، نام محصول یا خدمت، روشهای زیر در مسیر انتخاب اسم مدنظر میباشد:
- انتخاب اسم شرکت/نام برند با استفاده از نام بنیانگذار یا سرمایهگذار Hewlett-Packard : HP
- انتخاب اسم شرکت/نام برند بر اساس کاری که انجام میدهد. پاک فوم : فوم پاککننده
- انتخاب اسم شرکت/نام برند بر اساس تجربه یا تصویری که میخواهیم ایجاد نماییم. بادپا
- انتخاب اسم شرکت/نام برند بدون ارتباط با ماهیت کسبوکار. Apple
- ایجاد یک نام که پیشتر وجود نداشته : Hofman
ضروریست که تصمیم و برنامهای وجود داشته باشد که اسم شرکت، اسم خدمت یا اسم محصول انتخابشده، باید چه معنایی و یا چه خصوصیاتی را در ذهن مخاطب تداعی نماید. مثال : پیک بادپا، نام یک خدمت از شهرداری تهران است (پیکهای موتوری). آیا نام خدمت، معرف نوع کار و تداعیکننده خصوصیات آن است. اگر بله. درنتیجه نام خدمت بهدرستی انتخابشده است.
فرض که اسم چندین شرکت که در حوزه مشاوره مدیریت برند فعال هستند، پیش روی شماست و برای انتخاب نام برند خود میخواهید به یکی از اینان مراجعه نمایید؛ کدامیک را برمیگزینید؟
ادامه مطلب : روش انتخاب اسم شرکت – انتخاب نام تجاری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر