آموزش فروشندگی
آموزش فروشندگی برای تبدیل یک فروشنده معمولی و یا نیمه حرفهای به یک فروشنده حرفهای. فروشنده حرفهای به مسائلی توجه مینماید که معمولا توسط سایر فروشندگان از آن چشمپوشی مینمایند. مهارتهای بسیار جالبی و دلپذیری باید در یک فروشنده باشد که وی را به یک فروشنده حرفهای تبدیل نماید.
اگر مطالب پیشین ما را نیز مطالعه نموده باشید، مطلعید که تیم مشاوران مدیریت ایران، مطالب آموزشی خود بدون کوچکترین تنگنظری، تمام آنچه به علم و عمل آموخته، بیهیچ کم و کاستی و به رایگان به شما آموزش میدهد، هرچند که عمل با عرف خدمات مشاوره منطبق نیست. در سلسله مباحث آموزش فروشندگی به ادامه آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفهای میپردازیم.
یکی از اصلیترین مشکلات پیش روی هر فروشنده در مسیر تبدیل شدن به فروشنده حرفهای ، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص محصول / خدماتی که عرضه مینماید.
بسیار دیدهایم که فروشنده در خصوص محصولات خود اطلاعات ناقص یا گمراهکنندهای به خریدار میدهد، بعد از بررسی ، متوجه میشویم که این محصول تازه وارد ایران شده و یا این فروشنده تاکنون در بخش دیگری کاری میکرده و قصد دارد تا با آزمونوخطا و در بلندمدت کمکم در مورد محصول اطلاعات کسب نماید. آیا چنین فروشندهای میتواند محصول را به درستی معرفی و از آن در مقابل محصول/ خدمات سایر رقبا دفاع نماید.
با فرض اینکه شما در خصوص محصولات و خدمات خود اطلاعات کافی دارید و با چگونگی معرفی آشنایید ! ، به بیان ۸ تکنیک فروشندگی حرفهای خواهیم پرداخت .
تمام تکنیکهای فروشندگی حرفهای کاربردی بوده و با استفاده صحیح ، موجب افزایش حجم فروش و تعداد مشتریان شما خواهد شد.
تکنیک فروشندگی حرفهای شماره یک : تبدیل “تماس سرد“ به “تماس گرم“
تماس سرد (cold calling) اصطلاحی در بازاریابی و فروش است .تماسی که فروشنده با هدف مشتری یابی با افراد تماس برقرار مینماید. اگر مشتری از قبل با برند و محصولات / خدمات فروشنده آشنا باشد، این یک تماس گرم و در غیر این صورت یک تماس سرد است.
یکی از فواید شبکههای اجتماعی بخصوص Linkedin وInstagram این است که به صورت طبیعی برای شما مشتری راغب و مشتری بالقوه فراهم میآورد.
در تعریف مشتری راغب طبیعی باید گفت که آن دسته از مشتریانی راغبی هستند که منافع محصولات و خدمات شرکت شما را از طریق مطالب و محتوای تولیدشده توسط فروشنده در شبکههای اجتماعی درک نموده است. (البته اگر فروشنده به جز چت با تلگرام و سلفی گرفتن، از گوشی موبایل به عنوان ابزاری برای موفقیت خویش بتواند بهرهای بگیرد).
شبکههای اجتماعی ابزاری مناسب برای افزایش آگاهی از برند است. به عنوان فروشنده، شما باید قبلا میزان “شناخت برند” و “جایگاه برند” را در ذهن مشتری بالابرده باشید تا مشتری شما را به عنوان منبعی مطمئن برای تهیه محصولات / خدمات همواره به یاد آورد.
نتایج تحقیقات موسسه Annuitas Group در صورت مشتریان راغب طبیعی نشان میدهد که حجم فروش محصولات بعد از تماس گرم تقریبا ۴۷% بیشتر از حجم فروش بعد از تماس سرد است.
تکنیک فروشندگی حرفهای شماره دو : جلوگیری از مقایسه نمودن با سایر برندها
بر اساس تحقیقات شرکت POCMedical ، یکی از بزرگترین اشتباهات فروشندگان غیرحرفهای ، تخریب برند رقبا و مقایسه نمودن محصول خود با آنان است. در این حالت اولین چیزی که به ذهن مشتری میرسد ، وجود سایر برندها در بازار است.
تکنیک فروشندگی حرفهای شماره سه : مستقیم سر اصل قضیه رفتن
در زمان صحبت با مشتری نباید زیاد وقت وی را گرفت و حوصله وی را سر برد، اما نباید آپشنهایی برای قطع گفتگو به وی دارد . برای مثال تماس تلفنی ابتدا با این سوالات آغاز شود : چند دقیقه وقت دارید ؟ / آیا زمان خوبی برای صحبت هست ؟
البته این به معنای فشار بر مشتری و دیکته کردن چیزی به وی نباید قلمداد شود.
بر اساس کتاب “فروش چابک” نوشته جیل کنرات، سریع باید سراغ اصل قضیه بروید و محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید. این محصول / خدمات چه مزیتهایی دارد.
تکنیک فروشندگی حرفهای شماره سه : چگونه معامله را جوش بدهید
یکی از بزرگترین مشکلات بسیاری از فروشندگان این است که نمیدانند که چگونه باید مشتری را از مرحله معرفی به مرحله ایجاد تعهد به خرید و فروختن منتقل نمایند.
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
مقاله " آموزش فروشندگی : تکنیک فروشندگی حرفهای " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2nuJOYv
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر