مشاور برندسازی غیر حرفهای چیست ؟
مشاور برندسازی غیر حرفهای ، فرد یا شرکتی که به ارائه خدمات مشاوره در حوزه برندسازی / برندینگ به فعالیت میپردازند ولی انتظارات کارفرما در خصوص معرفی برند به بازار را برآورده نمیسازند. یک مشاور برندسازی غیرحرفهای میتواند که خیلی باتجربه و تحصیلکرده باشد ، اما تجربیاتش ناشی از آزمونوخطا بر سرمایه کارفرمایان باشد و تحصیلاتشان نیز در حد یک کاغذ و مطالب غیرکاربردی دانشگاهی است.
بسیار دیدهایم که افراد بیتجربه با دریافت حقالزحمه بسیار ناچیز، توانستهاند پروژههایی را دریافت نمایند ( تحلیل کارفرما تنها بر اساس میزان حقالزحمه مشاور بوده است). حال وی با تخریب بسیاری از برندها ، باتجربه شده اما همچنان در این حوزه در نقطه صفر حضور دارد.
چندی پیش، یکی از این مشاورین نزد یکی از کارفرمایانمان در حال بیان رزومهی کاری حرفهای خویش بود. در خصوص چهار برند صحبت نمود و متوجه شدیم که تمام برندهایی که اشاره مینماید همگی از کیسهای شکستخورده برندسازی در ایران بودهاند. برنامههای برندینگ مربوط به این برندها تنها در حد تبلیغات محیطی بوده و این برندها در بازه زمانی کوتاهی از بازار خارج و یا محدود به یک استان خاص شدهاند و تعهدات آن بر عهد برند دیگر قرار داده شده است.
مقاله " پنج نشانه مشاور برندسازی غیرحرفهای " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2oDucBZ
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر