برندینگ مجدد Re-Branding
در شرکتهای کوچک ، ایجاد یک برند به معنای تلاش بیوقفه است برای در کنار هم قرار دادن اجزای مهم و اساسی خدمات و محصولات شرکت برای ایجاد یک تصویر زیبا و بهیادماندنی از شرکت در ذهن مخاطب است. زیرا شرکت بودجه کافی برای انجام تبلیغات وسیع را ندارد و تنها از طریق ارائه مناسب خدمات و کالا ، قادر به است تا با تبلیغات دهانبهدهان مشتریان ، به ساخت یک برند خود نزدیک شود و وفاداری به برند را افزایش دهد.
اما تصور برندینگ مجدد Re Branding برای مدیر یک کسب و کار که در حال کار است ، شاید کمی سخت باشد. زیرا یکبار، توان و منابع خود را بر ارتقاء برند، تصویر و صدای برند خود قرار سرمایهگذاری نمودهاید. اغلب کسبوکارهای برای ماندن در عرصه رقابت باید خلاقیت و نوآوری را در کسب و کار داشته باشند. چه بسیار شرکتهایی که در ده سال گذشته آمدند و رفتند و حتی نامی از آنها باقی نماند ، زیرا مدیرانشان تا توان و یا تمایل تغییر و همگام شدن به تغییرات را نداشتهاند. به منظور حفظ جایگاه برند ، بهروزرسانی برند یا همان برندینگ مجدد بسیار حائز اهمیت است.
برای تعیین نیاز سازمان به برندینگ مجدد ، شاید توجه به فرصتهای زیر بتواند شما را یاری نماید :
۱- برند اولیه ، بهروزرسانی نشده است.
زمانی که برند شما در روزی که آغاز به کار نمود، دارای صدای رسا، هویتی بصری شاد و سرحال بود ، اما برند در طول زمان تغییر ننموده و با پیشنهاد کنونی محصولات و خدمات شما، همگام و همراستا نیست.
با نگاهی به تغییرات لوگوی پپسی کولا ( تنها به عنوان یک عنصر از کل عناصر برند ) ، خواهید دید که این برند در طول زمان برای حفظ سهم بازار خود در مقابل کوکاکولا ، لوگو خود را تغییر و بهروزرسانی نماید.
۲- کسب و کاری که آماده رشد سریع است.
برند شما در حال رشد سریع است و تصویر برند شما باید به سطح جدید انتقال یابد . در این حالت به برندینگ رو به رشد تبدیل میشوید.
مقاله " برندینگ مجدد در شرکتهای کوچک " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2urf8ys
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر