برندسازی Brand Building
برندسازی یکی از ابعاد جامع توسعه کسبوکار و تقویت جایگاه افراد در جامعه و بازار است. وظیفه برندسازی تنها افزایش جاروجنجال و آگاهی از برند نیست ؛ بلکه به دنبال هویت بخشی به برند و ارزش آفرینی برای برند است. ظهور برنامههای تعاملی و مشارکتی سبب شده است تا تعداد زیادی از کسبوکارها ، شانس افزایش آگاهی از برند و افزایش ارزش برند را داشته باشند. اگر شما نیز به فکر برندسازی شخصی ( برندسازی فردی Personal Branding ) و یا برندسازی شرکتی Corporate Branding خود هستید ، شاید خوب است که بدانید برندسازی نیاز به صرف بودجه و زمان دارد. در ادامه این بخش به تعریف برندسازی و بیان انواع آن خواهیم پرداخت ، همچنین خواهیم گفت که برندسازی در چه گام صورت میپذیرد. باید دقت نمایید که بین برندسازی و برندینگ تفاوت وجود دارد.
برندسازی چیست ؟
برندسازی Brand Building ، بیش از چیزی است که در واقع جوهره کلمه برندسازی است در ذهن تداعی میگردد. برخی تصور مینمایند که برندسازی تنها به ایجاد ارتباط اطلاق میگردد. درحالیکه که این تنها یک بعد ماجراست. شاید بهتر باشد برای تعریف برندسازی به تعریف فرایند خلق ارزش برای مشتری بپردازیم. این فرایند شامل تمام ان چیزی است که مصرفکننده در خصوص کلیت برند میداند، حس و تجربه مینماید.
برای تعریف صحیح از برندسازی، ابتدا باید انواع برند را به درستی بشناسید و سپس به تعریف گامهای اساسی دستیابی به یک برندسازی موفق و موثر بپردازیم .
۱- با تعریف برند خود آغاز نمایید.
محصول یا خدمات خود را بررسی نمایید. جایگاه محصول و خدمات را بازار تعیین نمایید. میزان بار روانی و احساسی همراه محصول را بررسی و نیازها و دغدغههای مشتریان را شناسایی نمایید. شخصیت برند شما باید ارتقاء دهنده کسبوکار ، ارتباطدهنده مشتریان با سازمان و متمایزکننده محصولات و خدمات شما در بازار باشد.
۲- هنگام برندسازی به برند خود به مثابه یک فرد نگاه نمایید
هر فردی دارای یک شخصیتی است که این شخصیت ناشی از اعتقادات ، ارزشها و اهدافی است که شما را تعریف و نحوه ارتباط شما با دیگران مشخص مینماید. شخصیت ما تعیین کننده نحوه رفتارمان در موقعیتهای متفاوت ، نحوه لباس پوشیدن و آن چیزی است که میگوییم. برای یک برند ، داشتن و شناخته شدن شخصیت برند توسط مصرفکنندگان بسیار حیاتی است.
۳- در نظر داشتن چیزی که موجب تقویت برند شما میشود.
به چیزی معتقدید و چه اهدافی دارید و چه کسانی قهرمانان برند هستند. این ها مواردی هستند که میتوانند موقعیت احساسی برند و شکل دهی هویت و شخصیت برند برای ارتباط مشتری با برند است.
مقاله " ۱۰ استراتژی برندسازی موثر برای جذب مشتری " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکتر علی دانش نقره کار .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2vJ0y1O
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر