۱۳۹۸ شهریور ۸, جمعه

کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

کنترل کارکنان به چه معناست ؟

کنترل کارکنان بخشی از 4 وظیفه اصلی یک مدیر است ( برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و رهبری و کنترل ) است. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی سازمان تفویض می‌گردد و معنای آن قرارداد نیروی انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر سازمان و نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل است.

کنترل کارکنان

زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمی‌گذارد ، آیا می‌توان کنترل کارکنان را مجددا به دست گرفت ؟

یکی از کارفرمایان ما تعریف می‌کرد :

در شرکتی ، مدیر مستقیم من در تصمیم‌هایی که باید توسط ما برای کارکنان زیرمجموعه خود می‌گرفتم ، مستقیما دخالت می‌کرد، مثل : گرفتن مرخصی، برخی وظایف محوله یا گزارش کارکنان من به او بدون اینکه به من گزارش دهند. زمانی که مشکل خاصی را با وی مطرح می‌کردم ، مثل برخورد با اظهارنظرهای بی‌مورد یکی از کارکنانم ( آن کارمند حتی می‌خواست که با من درگیری فیزیکی پیدا کند) ، زمانی که به مدیر گرفتم ، او حرف مرا به تمسخر گرفت ).  من فکر می‌کردم که قدرت کافی برای برخورد با کارکنانم را دارم ، اما مدیرم هرگز آن را جدی نگرفت. او فقط می‌گفت ، نادیده بگیر. حتی مدیر منابع انسانی نیز کمکی نکرد. در اینجا قصد داریم که در خصوص قدرت برای کنترل کارکنان صحبت نماییم. چرا از مدیران سطح بالاتر برای کنترل کارکنان خود کمک می‌خواهید ؟

شما مدیر آنان هستید و این شما هستید که باید آن‌ها را مدیریت نمایید. اگر با کارکنان خود درگیری لفظی پیدا می‌کنید ، اگر برای شما تره هم خورد نمی‌کنند ، شما کنترل کارکنان خود را از دست داده‌اید. برای به کنترل مجدد کارکنان خود باید به سه چیز توجه نمود: کارکنان خود ، مدیر خود و خودتان.

  • کارکنان خود

با هر یک از کارکنان باید به صورت مجزا جلسه داشته باشد که چه چیزهایی قابل ‌قبول و چه چیزهایی غیرقابل‌قبول است. برای مثال : باید کارکنان در خصوص زمان ترک سازمان با شما هماهنگ نمایند و نه مدیر شما. در غیر این صورت ، ترک محل کار محسوب می‌گردد. همچنین اینکه کارکنان بخواهند تلفنی از شما مرخصی بگیرند نیز قابل قبول نیست. باید تشریح شود که قبلا این موارد را تحمل کرده‌اید و حالا همه‌چیز باید فورا تغییر نماید و انتظار دارید که آن‌ها سریع خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. اگر نمی‌توانند خود را با استاندارد جدید تطبیق دهند، باید به آنان یک اخطار جدی و شفاف دهید. اگر باز هم متوجه شرایط جدید نیستند ، باید به فکر جایگزین نمودن آنان با فردی با رفتار حرفه‌ای و غیر سرکش باشید. نیروی انسانی باید متوجه شود که کنترل آنان در دست شماست.

  • مدیر خود

چرا مدیرتان، تصمیمات شما را تضعیف می‌نماید؟ آیا به شما اعتماد ندارد؟ یا او یک مدیر بد است که واقعا نمی‌داند چگونه باید قدرت و اختیار را به درستی تفویض کند ، یا به علت عدم رضایت از نحوه کار شما ، در تصمیمات شما دخالت می‌کند ؟ در واقع ، به هر روشی که مدیریت شما موجب شکست وی شده باشد باید در خصوص نارضایتی خود با شما صحبت نماید .

با مدیر خود، گفتگوی صادقانه‌ای داشته باشید. به او بگویید که برای مدیریت مؤثر کارکنان خود نیاز دارید که به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی در نظر کارکنان خویش باشید و نه او. توضیح دهید که هنگامی که وی تصمیمات شما را نقض می‌نماید ، کارایی شما را تضعیف خواهد نمود و از او بخواهید که در مقابل تصمیماتی که شما می‌گیرید ، انگیزه دخالت کارکنان را از آنان بگیرد. اگر او در مورد نحوه اداره کارها نگران است ، او باید برنامه استراتژیک خود را به شما دهد تا شما بتواند خود را با او هماهنگ نمایید و همچنین جلسات هماهنگی دوره‌ای با وی داشته باشد. یا او به شما اختیار واقعی می‌دهد یا نمی‌دهد ، درنهایت نمی‌تواند ، هر دو را هم‌زمان داشته باشد.

  • خودتان

چگونه اوضاع به جایی رسیده است که کارمندانی دارید که با چنین شیوه‌ای ظالمانه با شما رفتار می‌کنند؟ چرا کنترل کارکنان را از دست داده اید ؟ زمانی که کارکنان شما به جایگاه شما احترام نمی‌گذارند، به این دلیل است که قدرت و اختیار خود را به طور صحیح بر آن‌ها اعمال نشده است. باید بفهمید که چگونه این اتفاق رخ‌داده است تا در آینده از بروز آن جلوگیری نمایید.

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

نوشته کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟ اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.



from شرکت مشاوره مدیریت IranMCT https://ift.tt/34epiRq
https://iranmct.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت