۱۴۰۰ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی

 

تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان

تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان

در ادامه درباره تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان آشنا می شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کسب‌وکارها از رفتار مصرف‌کننده گذشته، حال و (بالقوه) آینده برای توسعه محصول، قیمت‌گذاری، توزیع و استراتژی‌های پیام استفاده می‌کنند - آمیخته بازاریابی: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات.

حتی کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تحقیقات مصرف‌کننده را برای تعیین برنامه‌ریزی، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که یک شرکت برای پاسخ به بازارهای در حال تغییر استفاده کند، انجام دهند تا بتوانند به ارائه تفاوت فروش منحصر به فرد ادامه دهند.

رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های محصول تأثیر می‌گذارد

وقتی رفتار مصرف کننده تغییر می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که مشتریان چیز جدید و متفاوتی می‌خواهند یا اینکه در یک دسته بندی خاص کمتر یا بیشتر خرج می‌کنند. کسب و کارها باید به خطوط تولید خود نگاه کنند تا مشخص کنند که آیا باید محصولات منسوخ شده را کنار بگذارند، محصولات جدید اضافه کنند یا ویژگی‌های آنها را تغییر دهند.

به عنوان مثال، یک شرکت مواد غذایی ناسالم با صرف هزینه بیشتر برای تبلیغات میان وعده‌های شیرین خود به ترجیحات روزافزون مصرف کنندگان برای غذاهای سالم پاسخ نمی‌دهد. این شرکت ممکن است از یک شیرین کننده مصنوعی به عسل طبیعی تبدیل شود یا ممکن است تنقلات بدون شکر یا پخته به آن اضافه کند.

تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان

رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های قیمت گذاری تأثیر می‌گذارد

برخی از تغییرات رفتار مصرف کننده حول محور قیمت‌ها می چرخد. به عنوان مثال، در دوران رکود، مصرف کنندگان کمتر برای خریدهای اختیاری هزینه می‌کنند و بیشتر بودجه خود را صرف کالاهای اساسی مانند غذا، پوشاک و خدمات آب و برق می‌کنند. شرکت‌هایی که اقلام اختیاری خود را در طول رکود کاهش می‌دهند، تخفیف ارائه می‌کنند، ارسال رایگان ارائه می‌دهند، معاملات خرید یک، دریافت یک، رایگان، کوپن ارائه می‌دهند یا درگیر کوچک‌سازی می‌شوند.

در زمان‌های خوب، مصرف‌کنندگان اغلب درآمد اضافی خود را صرف اقلامی می‌کنند که قبلاً توانایی خرید آن را نداشتند. کسب‌وکارها ممکن است تصمیم بگیرند محصولی با قیمت بالاتر را به خطوط خود اضافه کنند، کوپن‌ها یا تبلیغات تخفیف را پایان دهند یا قیمت‌های خود را افزایش دهند.

رفتار مصرف کننده بر توزیع تأثیر می‌گذارد

از آنجایی که ترجیحات مصرف کننده برای خرید از رانندگی به فروشگاه به سفارش آنلاین منتقل شد، مشاغل شروع به فروش آنلاین در وب سایت‌های خود کردند، راه حل بازاریابی دیجیتال را به وب سایت‌های خود اضافه کردند یا از سایت‌های فروشنده شخص ثالث استفاده کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت