۱۴۰۰ اسفند ۴, چهارشنبه

14 مزایا و معایب نوشتن بیزینس پلن

 

مزایا و معایب نوشتن بیزینس پلن استارت آپ

آیا نوشتن بیزینس پلن ضروری است؟

اکثر مردم می گویند که شما باید حداقل نوعی طرح توجیهی داشته باشید که به شما در هدایت کسب و کارتان کمک کند. با این حال، گاهی اوقات یک فرصت آنقدر عالی است که شما فقط باید درست بپرید و قبل از ناپدید شدن آن را بگیرید.

با این حال، اگر می‌خواهید بودجه یا رشد پایدار باشد، شانس خوبی وجود دارد که برای دستیابی به موفقیت، نیاز به نوشتن بیزینس پلن داشته باشید.

مزایا و معایب نوشتن بیزینس پلن – طرح توجیهی استارت آپ

مزایا و معایب نوشتن بیزینس پلن

در اینجا برخی از مزایا و معایب نوشتن بیزینس پلن وجود دارد که باید در حین انجام فرآیند ایجاد و سپس اجرای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

مزایای نوشتن بیزینس پلن چیست؟

طرح کسب و کار راهنمایی است که می توانید از آن برای کسب درآمد استفاده کنید. با درک اینکه کسب‌وکار شما در مورد چیست و احتمالاً چگونه عمل می‌کند، می‌توانید ببینید که هر نتیجه دریافتی چگونه می‌تواند بر سود شما تأثیر بگذارد. با نوشتن بیزینس پلن جامع، شما آماده خواهید بود که بدون توجه به آنچه در طول هر روز اتفاق می افتد، اقدام کنید. در اینجا برخی از مزایای بیشتر برای فکر کردن وجود دارد.

  1. نوشتن بیزینس پلن نگاهی اجمالی به آینده به شما می دهد.

یک طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا یک ایده را پیش بینی کنید تا ببینید آیا آن پتانسیل موفقیت آمیز است یا خیر. هیچ دلیلی برای ادامه اجرای یک ایده وجود ندارد، اگر این ایده فقط برای شما هزینه داشته باشد، اما این کاری است که اگر بدون فکر کردن به چیزها همه چیز را انجام دهید. حتی اگر آینده نامشخص به نظر می رسد، باز هم نگاهی اجمالی به کسب و کار خود خواهید داشت.

  1. با نوشتن بیزینس پلن می دانید که چگونه منابع خود را تخصیص دهید.

در حال حاضر چه مقدار موجودی باید داشته باشید؟ چه نوع بودجه ای باید داشته باشید؟ برخی از منابعی که کسب و کار شما باید داشته باشد ترسناک خواهند بود. وقتی می توانید ببینید که آینده مالی بالقوه شما چگونه خواهد بود، می توانید تغییراتی را در سفر خود ایجاد کنید تا بتوانید از موانعی که در مسیر موفقیت بر سر راه شما قرار می گیرند اجتناب کنید.

  1. داشتن طرح کسب و کار برای اعتبار ضروری است.

برای اینکه یک موسسه مالی به شما خط اعتباری بدهد، باید طرح تجاری خود را به آنها ارائه دهید. این طرح به مؤسسه مالی این فرصت را می دهد که ببیند شما چقدر سازماندهی شده اید تا بتوانند ریسک های وام دهی خود را با دقت بیشتری بسنجند. بیشتر موسسات حتی برای بحث در مورد تامین مالی به شما وقت ملاقات نمی‌دهند مگر اینکه یک طرح تجاری رسمی بنویسید و عملیاتی کنید.

  1. یک بیزینس پلن همه چیز را در کنار هم قرار میدهد

وقتی با افراد متعددی کار می کنید، دیدگاه های متعددی در مورد اینکه چه چیزی بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت ، خواهید داشت.

این بدان معنا نیست که نظرات دیگران بی اهمیت است. اگر هیچ ساختاری در ارتباط با یک تجارت وجود نداشته باشد، افراد با عقاید متفاوت تمایل دارند که سرکشی کنند و فقط کارهای خود را انجام دهند. با اطمینان از اینکه همه چیز در یک بیزینس پلن نوشته میشود ، می‌توانید این انرژی‌های خلاقانه را به ایده‌هایی هدایت کنید که شانس بیشتری برای موفقیت برای شرکت شما به ارمغان می‌آورند.

  1. به دیگران این امکان را می دهد که بدانند شما این تجارت را جدی می گیرید.

نوشتن بیزینس پلن برای آن ایده به این معنی است که شما ایده را جدی تر می گیرید. به دیگران نشان می دهد که به ارزش آن اطمینان دارید و مایلید از آن حمایت کنید.

شما می توانید مقاصد خود را به طور مؤثرتری بیان کنید، ارزش ایده خود را توضیح دهید و نشان دهید که چگونه رشد آن می تواند به دیگران کمک کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت