۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

انتخاب رنگ برند – اصول انتخاب رنگ برند و راهنما رنگ لوگو

انتخاب رنگ برند بسیارمهم است. رنگ برند اثر مهم بر درک برند توسط مشتری خواهد داشت.

اضافه نمودن رنگ به اجزای بازاریابی تحت وب شما، هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. البته هزینه زمانی دارد ، زیرا باید در خصوص رنگ تصمیم‌گیری نمود. انتخاب رنگ برند اگر به صورت علمی و موشکافانه صورت پذیرد، خود یک فرایند چالش‌برانگیز است. علاوه برند رنگ‌های اصلی برند که جزء هویت بصری برند است، می‌توان رنگ‌های متعدد دیگری را استفاده نمود، اما تناسب نامناسب بین برخی رنگ‌ها می‌تواند، از قدرت رنگ‌های اصلی بکاهد.

انتخاب رنگ برند brandcolor

 

حداقل نمودن تعداد رنگ‌ها برای حداکثر نمودن اثربخشی

هدف ، به یادمان رنگ‌ها در خاطر مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل است. رنگ‌هایی که تداعی کننده برند است ( جزئی از تداعیات برند ). اگر قصد دارید تا رنگ‌ها در یاد مشتری بماند ، نباید لیست بلند بالایی از رنگ را با برند سازمانتان گره زنید. در عوض دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب نمایید.

 

چگونه دو رنگ اصلی برند را انتخاب نماییم

یکی از روش‌ها انتخاب رنگ برند ، استفاده از خدمات مشاوره برندینگ است . راه دیگر ، استفاده از سایت‌هایی که برای انتخاب رنگ برند به شما کمک می‌نماید. به سایت colourlovers مراجعه نموده و در از منوی بالای سایت قسمت Palettes را انتخاب نمایید. اگر طیف رنگ خاصی مدنظر بود ، کد آن را یادداشت نمایید.

  • دو رنگ اصلی را انتخاب نمایید

اگر خصوصیات مخاطب خود را می‌شناسید، می‌توانید با کلیک روی دکمه سبز Create رنگ خاص خود را بسازید. یادتان باشد که هدفتان انتخاب دو رنگ است. برای مثال به این رنگ‌های زیر دقت نمایید. رنگ‌هایی را در طیف یکسان هستند، انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ برند اصلی

در این رنگ‌ها ، هر جفت دارای تونالیته یکسان هستند. هر رنگ با جفت خود دارای تونالیته روشن ، تاریک و یا خنثی است.

انتخاب رنگ برند اصلی کمرنگ

در بین این جفت رنگ‌ها ، یک رنگ تیره و رنگ دیگر کم مایه ( رنگ‌پریده ) است. یا به نظر میاید یکی زیر نور خورشید است و شفاف ، دیگری انگار در سایه قرارگرفته است. این رنگ‌ها باهم ارتباط جالبی نتوانسته‌اند برقرار نمایند. در هنگامی که با طراح حرفه‌ای و با تجربه ( منظور ما یک فتوشاپ کار نیست . منظور کسی است که تحصیلات دانشگاهی وی در حوزه گرافیک بوده و در دنیای گرافیک ، حرف برای گفتن دارد ) کار نمایید، خواهید دید که دو رنگ با تون‌های متفاوت را انتخاب می‌نماید.

اما اگر ریسک‌پذیر نیستید، دو رنگ از تون‌های رنگی مشابه انتخاب نمایید. برای این منظور می‌توانید از ابزار موجود در سایت paletton.com استفاده نمایید. در این ابزار ، سعی نمایید که رنگ‌ها را با یکدیگر جفت نمایید تا به بهترین جفت. از قسمت مثال ؛ می‌توانید کاربرد رنگ را در عمل نیز مشاهده نمایید. بعد از انتخاب دو رنگ اصلی ، شروع به استفاده از آن در تمام عناصر بازاریابی خودنمایید.

 

  • رنگ کمکی را اضافه نمایید

آیا حاضرید به مرحله بعدی بروید ؟

در مرحله اول آموزش دادیم که چگونه دو رنگ اصلی را انتخاب نمایید. در این مرحله نوبت انتخاب یک رنگ کمکی به رنگ‌های اصلی است. یک عنصر رنگی که از سایر عناصر جدا است و می‌تواند در هرجایی استفاده شود. این رنگ پررنگ‌تر یا تیره‌تر و یا به نوعی متفاوت‌تر از دو رنگ اصلی است. هنگامی‌که دو رنگ اصلی انتخاب‌شده است ، انتخاب رنگ کمکی بسیار ساده‌تر است.

مثال :

یک اسکرین شات از یک وب‌سایت به توضیح این مطلب بیشتر کمک می‌نماید.

انتخاب رنگ وب سایت

وقتی به تصویر بالا نگاه می‌نمایید. از چشمتان از بالا شروع به حرکت به پایین نموده و بر روی دکمه Get Started  باقی می‌ماند .این به خاطر این است که این تنها نقطه در سایت است که دارای رنگ روشن و شفاف‌تر است. رنگ‌های اصلی تضعیف شده هستند، در نتیجه رنگ کمکی به‌راحتی خودنمایی می‌نماید. برخی وب‌سایت‌های از رنگ‌های متعددی استفاده می‌نمایند ، در نتیجه بین تمام ‌رنگ‌های شفاف و چشم‌گیر درون یک صفحه ، نوعی جنگ و رقابت برای جلب توجه بیننده حکم‌فرماست.

برای مثال به همان وب‌سایت با رنگ‌های متفاوت توجه نمایید. در بین این همه رنگ روشن و شفاف ، دکمه Get Started گم‌شده و توجه شما را کمتر جلب می‌نماید. در حالیکه برای صاحب وب‌سایت ، دکمه‌ای برای دستیابی شروع فرایند است .

انتخاب رنگ سایت

با این طراحی ؛ هیچ یک از این گربه‌های توسط هیچ‌کس به سرپرستی پذیرفته نمی‌شود، فقط و فقط برای اینکه وب‌سایت توسط یک گرافیست طراحی نشده و کار به دست یک برنامه‌نویس وب سپرده‌شده است.

 

مطالب مرتبط :

 

تلگرام خبرنامه مدیریت تجارتمطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

مقاله " انتخاب رنگ برند – اصول انتخاب رنگ برند و راهنما رنگ لوگو " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفته‌ای یکبار دریافت نمایید :

http://ift.tt/1UkG077



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2uc8xHr
via IFTTT

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت

Google+ Followers