یک نام یک برند نیست
هرچند که ما با یک نام تجاری کسبوکار ما را انجام میدهیم ، اما همینجا باید گفت که نام یک برند نیست.
تیم مشاوران مدیریت ایران از اولین شرکتهایی بود که بحث برندینگ و برندسازی را به شکل حرفهای و آکادمیک شروع و برخی مفاهیم را معرفی نمود، اما متاسفانه برخی شرکتهای یک نفره ؛ از واژه برندینگ و خدمات مشاوره برندینگ به گونه استفاده مینمایند که گویی برندینگ به معنای استفاده از یک نام برای برندسازی است. تمامکاری آنان انجام میدهند تبلیغات برای یک شرکت یا یک محصول است و نه عملیات مدیریت برند.
دقت نمایید که برندسازی و برندینگ یک عملیات استراتژیک است و نه فقط بحث ایجاد یک نام و سپس تبلیغات .
یک برند ، نخ طلایی است که از میان تمام تصمیمگیری یک مدیر عبور میکند.
برند چیست ؟
در تعریف واقعی از ” برند ” باید گفت : برند عبارت است از :
- نام ( اسم )
- لوگو
- علامت یا نشان
- شهرت شرکت یا محصول
- سبدی از ارزشها
- نام + لوگو
- تبلیغات محصول
- هویت
- تصویر ذهنی
- ادراکات و احساسات نسبت به محصول
مقاله " برند چه چیزی نیست ؟ یک نام یک برند نیست " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2w2krRn
via IFTTT
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر