۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

درس‌های بازاریابی از سریال دکتر هاوس Dr. House

بازاریابی به سبک دکتر هاوس

سریال دکتر هاوس  Dr. House یکی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی است که فقط یک فصل آن در حدود ۱۹ میلیون بیننده در آمریکا داشت و در ۶۶ کشور پخش شده است. هیو لوری که در نقش دکتر گرگوری هاوس در این سریال بازی کرد ، یک نابغه پزشکی عجیب و غیرمعمول بود که یک گروه از دکترها متخصص را  در بیمارستانی در نیوجرسی آمریکا ، گرد هم آورده بود تا به هم‌اندیشی به سبک شرلوک هولمز به روش تشخیص افتراقی، به شناسایی بیمارها و ارائه راهکار درمانی بپردازد.هر قسمت سریال در مورد یک بیمار است که دچار مرضی عجیب شده است. دکتر هاوس از روش‌های مختلف و گاهی نامتعارف  و حتی غیرقانونی به دنبال کشف علت بیماری است و تسخیر راز بیماری  می‌اندیشد .این سریال تلویزیونی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در هشت فصل از شبکه فاکس آمریکا پخش شد.این مجموعه از سوی اکثر تماشاچیان مورد تقدیر واقع شده است و این یک درس بازاریابی بزرگی در خود دارد.

بازاریابی دکتر هاوس

۶ درس بازاریابی از دکتر هاوس

  • تشخیص‌ افتراقی

دکتر هاوس با کمک افراد پیرامون خود سعی به تشخیص صحیح بیماری داشت تا بهترین استراتژی درمانی را اتخاذ نماید . تشخیص طلایی ، نقطه قوت دکتر هاوس بود.

تشخیص افتراقی ، یک گام بسیار مهم در تعریف استراتژی برند است. زیرا باید بخش‌بندی مشتریان در بازار هدف ،  به درستی انجام شود. در واقع ، در این مرحله ، مدیر بازاریابی باید برنامه برقراری ارتباط با مشتریان خود را به درستی تعریف نماید.

توصیف خریدار بر اساس گام‌های زیر باید انجام شود :

  • او کیست ؟
  • چه کاری انجام می‌دهد ؟
  • چه محتوایی را ترجیح می‌دهد ؟
  • چند سالش است ؟
  • دغدغه عمده محصول شما برای وی چیست ؟
  • دسته‌بندی تجربه مشتریان چگونه انجام شود ؟

مدیر بازاریابی باید تفاوت بین برند و شهرت را درک نماید و بتواند شهر برند خود را حفظ نماید. زیرا که شهرت برند یکی از مهم‌ترین عناصر استراتژی ارتباطی است. برای چند هفته خوب بودن کافی نیست. اگر استانداردی را تعریف نموده باشید، باید بر رعایت آن استوار بمانید.

  • پیش‌بینی نمودن

دکتر هاوس ، اغلب بر اساس شواهد بسیار جزئی ، یک رخ داد و یا یک بیماری یا عارضه جدید را چندین ساعت یا چندین لحظه پیش از رخ دادنش ، پیش‌بینی مینمود.

تحلیل داده‌ها Big Data ناشی از شبکه‌های اجتماعی ، در حال تغییر سریع جهان ارتباطی و اطلاعاتی است. برای متمایز بودن ، باید اثرگذار و خلاق باشید، باید به روز بوده و بر اساس روندهای موجود در بازار عمل نمود و آن را از قبل پیش‌بینی نمود. باید هرگونه تغییر در روند خلق‌وخوی مشتری راغب را پیش‌بینی نماییم تا بودجه را در مسیر اثربخشی استفاده نماییم.

  • متفاوت بودن

 

مقاله " درس‌های بازاریابی از سریال دکتر هاوس Dr. House " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکتر علی امینی کیانمهر اولیاء .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفته‌ای یکبار دریافت نمایید :

http://ift.tt/1UkG077



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2ArahiX

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت