طرح بازاریابی Marketing Plan
طرح بازاریابی ( برنامه بازاریابی , مارکتینگ پلن ) یک سند بسیار مهم برای هر کسبوکاری است که قصد کسب درآمد دارد. برنامه بازاریابی بیانگر برنامه واحد بازاریابی و کل سازمان در خصوص فرایند ما مارکتینگ در بلندمدت است.
در هنگام شروع یک کسبوکار ، دو چیز بسیار : زمان و منابع . به منظور تدوین یک استراتژی کسبوکار موثر و جدید و جلوگیری از اتلاف زمان و پول، به یک برنامه بازاریابی نیاز است. همچنین سند بازاریابی باید بتواند با استفاده از امکانات سازمان ؛ برنامهای جامع و روشن برای پر نمودن قیف فروش و حرکت مشتری در مسیر لوله فروش داشته باشد.
هفت قسمت اصلی طرح بازاریابی
-
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار، جوهر و ریشه طرح بازاریابی است.
مقاله " هفت قسمت اصلی طرح بازاریابی ( Marketing Plan ) " ، اولین بار در سایت تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT منتشر شده است. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفتهای یکبار دریافت نمایید :
http://ift.tt/1UkG077
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT http://ift.tt/2jjXNQj
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر