۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

تکنیک‌های فروش حرفه‌ای – فروشنده دوست داشتنی بودن

تکنیک‌های فروش حرفه‌ای

تکنیک‌های فروش حرفه‌ای به دنبال بسیاری از نتایج است ، از جمله ارائه راهکارهایی برای تبدیل شدن به فروشنده دوست داشتنی است. فروشنده دوست داشتنی کسی که قصد به زور فروختن محصول یا خدمتی را نداشته باشد . قبلا در مقاله‌ای توضیح دادیم که تکنیک‌های و جملات منسوخ شده مدیریت فروش و مدرسین غیرحرفه‌ای مانند ” نزدیک شدن به مشتری Always Be Closing ” توضیح داده‌ایم و گفتیم که تمام این تکنیک‌ها می‌تواند جایگاه فروشنده را تخریب و اعتماد به وی از بین ببرد. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه فروشنده دوست داشتنی باشید .

تکنیک‌های فروش حرفه‌ای – فروشنده دوست داشتنی بودن

تکنیک فروش ۱ : احساس خاص بودن را به مشتری منتقل نمایید.

آخر هفته گذشته به یک فروشگاه لباس فروشی FENDI در شهر ملبورن سری زدم. اجناس را بررسی نمودم . کاتالوگ‌های موجود در فروشگاه را نیز بررسی نمودم. اما چیزی نظرم را جلب نمود که الهام‌بخش این پست مقاله شد. در ادامه توضیح می‌دهم که چگونه برند فندی به مشتریان خود احساس خاص و مهم بودن را منتقل می‌نماید.

روز گرمی بود و من فقط ۳ دقیقه از محل پارکینگ تا فروشگاه راه رفته بودم اما بسیار گرمم شده بود و صورتم تعرق داشت . به فروشگاه رسیدم. فروشگاه بسیار خنک بود. پس از گذشت ۳۰ ثانیه از حضور من یکی از فروشندگان این فروشگاه با یک لیوان آب خنک به نزدم آمد . آن لحظه درهای بهشت به روی باز شد. بعد از آن فروشنده دیگری نزد من آمد و در خصوص محصولات خود توضیحاتی جالبی داد. اول از تاریخچه برند برایم گفت و سپس در مورد نحوه تولید محصولات و فشن شوهای انجام شده برای آن را روی تبلت به من نشان داد. با اینکه من می‌دانستم این اعمال برای اثرگذاری بر من است ، اما از آن خوشم آمد و خواستم تا آخرین این بازی آن را همراهی نمایم. در پایان با این واقعیت که برند بسیار خوب و محصولاتی باکیفیت دارد ، دو لباس و یک کمربند خریدم . در زمان خروج نیز یک لیوان کوچک آب هندوانه تعارف شد و بعد هم یک چتر نقره‌ای بسیار کوچک و ساده به من داده شده تا در مسیر راه زیر آفتاب راه نروم. هرچند که پول این موارد پیش‌تر از خود گرفته شده است اما من عاشق این رفتار شدم.

دوست داشته شدن یک کمبود دوست داشتنی است. ایجاد احساس خاص بودن در افراد ، بر اساس تمرکز بر همین احساس است – آقای چالدینی در کتاب ” اثر Influence ” خود در این خصوص توضیحاتی جالبی ارائه نموده است.

چگونه می‌توان به مشتریان خود این حس را القاء نمود که آنان عضو انحصاری باشگاه مشتریان هستند. مثلا با ارائه یک کارت تشکر دست نویس، یک پاداش یا هدیه منحصربه‌فرد برای مشتریان وفادار. یکی از تکنیک‌های فروش حرفه‌ای ، القاء احساس خاص بودن به مشتری است.

نوشته تکنیک‌های فروش حرفه‌ای – فروشنده دوست داشتنی بودن اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2HUFi2C

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت