انتخاب اسم برند
انتخاب اسم برند ( نام تجاری Brand Name ) یکی از چالشهای مدیران کارآفرین است . زیرا که انتخاب اسم برند ، اساسیترین گام برای برندسازی یک محصول یا خدمت است. اگر دقت نمایید ، اغلب برندهای بزرگ و موفق ، در نام یا عنوان برند خود کمتر ۱۰ حرف دارند مثل : Wal-Mart / McDonald’s / Just Do It
اگر نگاهی به جستجوهای انجام شده مرتبط با اسم برند بی اندازید ، خواهید دید که واژهای زیر مد نظر بوده است :
انتخاب اسم برند پوشاک . انتخاب اسم برند لباس . انتخاب اسم برند هنری . انتخاب اسم برند تجاری . انتخاب اسم برند سازی . انتخاب اسم برند ایرانی . انتخاب نام برند تجاری . انتخاب نام برند لباس . انتخاب نام برند غذایی . انتخاب نام مناسب برند . انتخاب اسم مناسب برای برند . چگونه اسم برند انتخاب کنیم . نحوه انتخاب اسم برند . نحوه انتخاب اسم برای برند
این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود.
معیارهایی برای انتخاب اسم برند مناسب
۱- ظاهر اسم برند
به نظر ساده میرسد، اما واقعا ظاهر اسم برند باید چگونه باشد ؟ در ایران و کشورهای دیگر بسیار دیدهام که اسم برندی از دو سیلاب تشکیل شده و وقتی کنار قرارشان میدهیم یک کلمه زشت در نوشته ظاهر میگردد.
مثال غیر ایرانی : فروشگاهی وجود دارد که لباس دست دوم کودکان را میفروشد . اسم برند آن Kids Exchange است اما زمانی این کلمه به هم بچسبد : KIDSEXCHANGE یک واژه تهوعآور میشود.
مثال ایرانی : صنایع غذایی گوزل
۲- اسم برند باید متمایز باشد
این اسم برند چگونه از موجب تمایز شما از رقبا میشود ؟ اگر اسم برند شما بیش از حد به اسمهای موجود دیگر در صنعت و بازاریابی شبیه باشد، به یادآوری این اسم ، قابلیت به یادآوری پایینی دارد. مثلا در برندسازی دندانپزشکی ، دیدهایم که بسیاری از پزشکان از واژههایی نظیر : خدمات دندان، خدمات دندانپزشکی، خدمات ترمیم دندان ، خدمات زیبایی دندان
این موارد قابلیت به یاد سپاری پایینی دارند . اما اگر میگفت : دندانهای سفید ، دندانپزشکی مفید . بیادسپاری بالاتری دارد.
۳- عمق اسم برند
ایجاد یک اسم با لایه های معنایی متفاوت ، باعث می شود تولید محتوا و جایگاه یابی برند شما با قدرت بیشتری اتفاق افتد. مثلا مک دونالد “من عاشقش هستم !” / بانک سرمایه : ” بانک خوب ، سرمایه است ” این عمق و انعطاف پذیری را دارند که سال های زیادی کمپین های فصلی این برند ها را پشتیبانی نماید، و همواره میتواند تازه باشد.
۴- اسم برند باید انرژی داشته باشد
در زمان انتخاب اسم برند باید به این نکته توجه شود ، اسم برند باید زنده و سرحال باشد و بتواند انرژی کافی به کمپین تبلیغاتی و کمپین برندسازی را بدمد. به برندهای حوزه نوشابههای انرژیزا دقت نمایید. نامهایی که هستند که سرشار از انرژی هستند : Monster, Rockstar, Redbull, Power Hourse
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
نوشته انتخاب اسم برند – ۹ معیار برای انتخاب اسم برند جذاب و متمایز اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2lGECRu
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر