واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش
واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش گامهای نخستین را برمیدارد . واقعیت افزوده خود از دل داستانهای علمی و تخیلی بیرون آمد و بهواسطه تکنولوژی موجود عملی شد و اکنون به علت وجود برنامه متعدد ، میتوان در زندگی روزمره از آن استفاده نماید. ابتدا بگذارید این واقعیت افزوده Augmented Reality : AR را تعریف نماییم .
واقعیت افزوده چیست ؟
اصطلاح واقعیت افزوده را میتوان به چند حالت تعریف نمود، شاید بهترین تعریف این باشد : ترکیب دادههایی از دنیای واقعی و فیزیکی به آنچه با ابزارهای دیجیتالی ساختهشده است برای ساخت یک چیز جدید. بنابراین، کاربر واقعیتی را میبیند که با اطلاعات مناسب و پردازش کامپیوتری تولید شده است. این فضا میتواند یک خیابان با مسیر مجازی بر روی آن، وجود مبلمان سه بعدی با مدلهای متفاوت در سالن پذیرایی و یا حضور بازی با شخصیتهای کارتونی دیزنی باشد.
تفاوت واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی چیست ؟
در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی Virtual Reality : VR کاربر در فضای سه بعدی و از طریق صدا و تصویر باکیفیت تجربه فضای مجازی خواهند داشت، اما تفاوتهایی نیز وجود دارد . واقعیت مجازی ، کاربر را در فضایی ایزوله قرار میدهد اما در واقعیت افزوده ، کاربر علاوه بر فضا بر عناصر فضا میتواند مدیریت داشته باشد و تغییرات مناسب را اعمال نماید. در دنیای واقعیت افزوده، کاربر میتواند به اطراف نگاه کرده و میتواند به فضای پیرامون خود ، اشیاء مصنوعی اضافه نماید که در به عنوان یک لایه روی فضا مجازی قرار میگیرند. در واقعیت افزوده ، الگوریتم کامپیوتر از سنسورها و نشانگرها برای نشان دادن موقعیت کنونی اشیاء فیزیکی و تعیین مکان آنها استفاده مینماید. بعدازاین تکنولوژی تصویری از فضای کنونی را با لایههای ابزارهای مجازی ترکیب و فضای جدید ایجاد مینماید.
واقعیت مجازی از نشانگرهای مشابه و الگوریتمهای ریاضی استفاده میکند، اما محیط کاملا شبیهسازیشده است. هنگامیکه کاربر سر خود را چرخانده یا چشمها را حرکت میدهد، تصاویر گرافیکی به طور واضح واکنش نشان میدهد. توسعه بازار واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش . بر اساس گزارش ” Augmented/Virtual Reality Report Q2 “، بازار AR / VR تا سال ۲۰۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. سهم از بازار واقعیت افزوده ، ۱۲۰ میلیارد دلار و سهم بازار واقعیت مجازی، تنها ۳۰ میلیارد دلار میشود. آخرین تحقیقات توسط Juniper Research نشان میدهد که شرکتها و بازارهای صنعتی در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴/۲ میلیارد روی بازاریابی و فروش از طریق واقعیت افزوده ، سرمایهگذاری خواهند نمود.
مزایای واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش
بازاریابی وسیلهای است که شرکتها از طیف وسیعی از استراتژیها برای کمک به فروش محصولات خود به مشتری مناسب استفاده میکنند. بازاریابی با شناسایی مشتریان هدف شروع میشود و با تدوین یک برنامه هدفمند برای تامین نیازهای مشتریان و ایجاد وفاداری طولانی مدت است، پیگیری میشود.
واقعیت افزوده یکی از اشکال جدیدتر بازاریابی است که توسط شرکتهایی که از آن برای ترکیب دنیای واقعی با تبلیغات آنلاین استفاده میشود. این روش بازاریابی به عنوان راه ایده آل برای انتقال پیامهای متقاعدکننده به مخاطبان مطرح میگردد.
انتشار واقعیت افزوده به صورت ویروسی
تبلیغات دهانبهدهان و به اشتراکگذاری اجتماعی، جذب مشتریان جدید را افزایش میدهد.
واقعیت افزوده فرصتی برای شخصیسازی
شانس ایجاد چیزی منحصربهفرد و در نتیجه بیان فردیت خویش، جذابتر از محتوای رسانههای استاندارد و روتین است.
بهبود کیفیت محتوا
با واقعیت افزوده شما به کاربران ابزاری برای ایجاد محتویاتی که قبلا نمیتوانستند شخصا ایجاد نمایند ، خواهید داد.
تعامل موجب حفظ ارتباط
سرگرمیها هنوز بخش مهمی از لیست عوامل جذاب برای یک مدیر است . محتوای هیجانانگیز باعث میشود کاربران دوباره با برند ارتباط برقرار مینمایند.
واقعیت افزوده قصد دارد تا مدت کوتاهی شکل تجارت را تغییر دهد. مزیت واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش در توسعه واقعیت افزوده برای گوشیهای هوشمند و تبلتها این است که سختافزار مناسب در دسترس است و به حس بصری کمک مینمایند. در چند سال آینده، تمام کاربران قادر خواهند بود تا لباس مورد نظر خود را بدون مراجعه به فروشگاه فیزیکی به صورت مجازی بپوشند و یا اینکه مبلمان متناسب با منزل خود را در منزل قرار دهند (البته این کار را IKEA در واقع انجام داده است!). واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش با کمک فقط اندروید و یا آیفون ارائه میشود. علاوه بر این، با پیشرفت تکنولوژی آینده، دیگر احساس انسانی مانند بویایی و لامسه ظاهر خواهند شد. نوآوریهای جدید مانند واقعیت افزوده ، فرصتهای جدیدی را برای تعداد وسیعی از بازارها و حوزهها، از جمله بانکداری، املاک، مراقبتهای بهداشتی، و تولید، ارائه میدهند :
واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش
ایجاد برنامه واقعیت افزوده ( اندروید و iOS ) میتواند به کشف تجربه جدید در هر دو بازار خرید آفلاین و آنلاین برای مشتریان کمک نماید. همچنین از واقعیت افزوده (کمک واقعیتی مجازی ) برای کمپینهای تبلیغاتی میتوان استفاده نمود.
واقعیت افزوده در آموزشوپرورش
واقعیت افزوده فرصتهای نامحدود برای تدریس و یادگیری را فراهم مینماید. واقعیت افزوده، مسیر و شیوه شناختی منحصربهفردی که مانند زندگی واقعی باشد ، برای فرد فراهم میسازد. فناوری قادر است تا تجربه واقعی روانشناختی و فیزیکی را برای استفادهکننده به ارمغان آورد و به تجربه مجازی اعتبار میبخشد که میتواند در زندگی واقعی اجرا شود. در حال حاضر دانشجویان پزشکی میتوانند اولین اعمال جراحی را بدون آسیب رساندن به بیمار انجام دهند و فضانوردان آینده میتوانند برای ماموریت فضایی بعدی خویش کاملا آماده شوند.
واقعیت افزوده در سفر و گردشگری
برنامههای GPS همراه با واقعیت افزوده میتواند مسیرهای توریستی و مسیرهای جذاب تا یک هدف خاص را کاملا نشان دهد، علائم و نشانههای خیابانها را ترجمه کند، اطلاعاتی در مورد گشتوگذار در اختیار شما قرار دهد. اضافه کردن یک لایه واقعیت افزوده به موزهها ، کاربران را با تجربه فرهنگی جدید آشنا مینماید ، این کار هم اکنون در موزه لوور انجام شده است. همچنین، مزایای بازاریابی و فروش منحصربهفرد برای کسبوکار شما وجود دارد.
نوشته واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش Augmented Reality اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2OVyRNe
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر