مشاوره انتخاب نام مناسب برند
مشاوره انتخاب نام مناسب برند زمانی مطرح است که یک کارآفرین قصد داشته باشد که انتخاب نام برند خویش را بر اساس یک سری اصول علمی با مشاوره فردی آگاه در حوزه مدیریت برند و برندسازی انجام دهد.
پیشتر در همین وب سایت تیم مشاوران مدیریت ایران ، چندین مقاله در خصوص انتخاب اسم شرکت ، انتخاب اسم تجاری و …. منتشر نمودهایم . در این مقاله سعی خواهیم نمود که در خصوص مشاوره انتخاب نام مناسب برند اطلاعاتی کافی در چند گام در اختیارتان قرار دهیم. برای اینکه انتخاب نام برند خود را به یک مشاور بسپارید ، وی باید چه خصوصیاتی داشته باشد و چه اقداماتی انجام دهد ؟
گام اول : مشاور برند کیست ؟
مشاور برند کسی است که تحصیلات آکادمیک در حوزه بازاریابی داشته باشد و حتما و حتما پایانامه ارشد و یا دکتری وی مرتبط با برند و برندینگ باشد و همچنین سابقه مفید مشاوره در حوزه بازاریابی و برندسازی نیز داشته باشد . شاید این سوالات به دهنتان خطور نماید :
- آیا باید حتما تحصیلات آکادمیک داشته باشد ؟
- بله – برای اینکه علم مدیریت برند یک علم بین رشته ای است و دارای عناصر و جنبه های علمی متعددی است که مشاور باید بدانها تسلط ۱۰۰ درصدی داشته باشد.
- چرا باید پایان نامه وی باید در خصوص برند باشد ؟
- در تمام مدارس کسبوکار و دانشگاههای جهان مانند هاروارد و لندن ، سیتی ، … مباحث آموزشی در مقطع ارشد اجرایی (گرایش مدیریت بازاریابی MBA ) ، دکتری مدیریت اجرایی DBA ، دکتری مدیریت PhD بر اساس مفاهیم بازاریابی هستند که تمرکزی بر مدیریت برند ندارند . این تمرکز زمانی ایجاد میگردد که فرد میخواهد روی پایانامه خود کار نماید که مرتبط با برند باشد. پس ما چیزی به عنوان “دکترای مدیریت برند” نداریم ، که البته توی ایران این چیزها توسط برخی مدعیان ، اختراع شده است که بسیار مزحک است.
- چرا بین رشتهای است ؟
- فرد متخصص در حوزه برندینگ باید بر علومی مانند علوم روانشناسی ، مباحث هنری ، مدیریت رفتار مصرف کننده ، وب برندینگ ، برندسازی محیطی ، تحقیقات بازار ، روابط عمومی ، رایانه … مسلط باشد. اگر نباشد پس باید به فرض مثال در خصوص هر یک از این موراد یک فردی را به دنبال خود داشته باشد.
گام دوم : انتخاب نام برند
مشاوره در قبل از انتخاب نام باید اطلاعات کافی در خصوص محصولات و خدمات ، تاریخچه شرکت ، استراتژی بازاریابی ( بازارهدف و جایگاه برند ) داشته باشد. مشاور باید در خصوص نامهای مد نظر به صورت درون سازمانی و برون سازمانی تحقیقات مناسبی انجام دهد .
نامهای انتخاب شده باید بر اساس معیارهای متعددی چک شود :
- قابلیت ثبت شدن در کشور مد نظر
- تحلیل نامها بر اساس شاخص های انتخاب نام برند مناسب
- سلیقه مدیران
- استراتژی های آتی شرکت در حوزه توسعه بازار و توسعه محصول
- وب سایت ، شبکههای اجتماعی
گام سوم : جمع بندی
مشاوره برند در هنگام رسیدن به لیست نهایی باید بتواند از نامهای ارائه شده دفاع لازم را انجام دهد که چرا این نامها در نظر گرفته شده اند.
مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد
نوشته مشاوره انتخاب نام مناسب برند ( انتخاب بهترین نام برای برند ) اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2PvZ4CA
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر