۱۳۹۷ شهریور ۲۵, یکشنبه

آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E

آمیخته‌بازاریابی بر اساس تجربه ۴E Marketing Mix ) 4E =  ۴ Experience )

اصطلاح ” آمیخته بازاریابی” در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط نیل بوردن در دفتر ریاست انجمن بازاریابی آمریکایی مطرح شده است. آمیخته بازاریابی یکی از کلیدی‎‌ترین واژه‌هایی است که هر بازاریابی باید بر آن اشراف داشته باشد. و اساسا هر تئوری بازاریابی بر اساس آن شکل گرفته است. تصمیمات اصلی مدیریت بازاریابی را می‌توان در یکی از چهار دسته زیر یعنی محصول، قیمت، محل (توزیع) و ارتقاء طبقه‌بندی تعریف نمود.

بازاریابی رشته‌ای است که دائما در حال تکامل است. اگر این چنین نباشد ، به مانند شرکتی خواهد بود که برای مدت طولانی بر یک استراتژی ثابت تاکید مینماید و پس از مدتی از بازار خود عقب خواهد افتاد. یک نمونه از این تکامل، تغییرات اساسی در ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی است. در نگاه سنتی ، آمیخته بازاریابی۴p یا ۷p هستند اما یکی از نسل‌های متاخر بازاریابی بر اساس تجربه Experience که به آن ” آمیخته بازاریابی ۴E ” می‌گوید . آمیخته‌بازاریابی ۴E بیان مینماید که اگر تجربه تغییر کرد همه چیز باید تغییر نماید و در واقع هدف آمیخته‌بازاریابی ۴E ، ایجاد یک تجربه لذت بخش از محصول برای مشتری است.

آمیخته‌بازاریابی 4E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E

  • تجربه Experience

در این قسمت از آمیخته بازاریابی ، تمرکز شرکت بر ایجاد یک تجربه مناسب در خصوص استفاده از محصول است.

  • تبادل Exchange

برنامه ریزی بازاریابی شرکت در جهت ارائه کالا به ازای قیمتی کاملا متفاوت و جذاب نسبت به رقبا برای ایجاد یک تجربه خرید لذت بخش.

  • هرکجا Every Place

برنامه‌ریزی بازاریابی به دنبال ارائه یک تجربه یکسان در تمام رسانه‌ها/ نقاط تماس ممکن برای تماس با مشتری است.

  •  مبلغ Evangelism

برنامه ریزی بازاریابی باید بر جلب توجه موثر و خود خواسته مشتری به سوی برند باشد و دیگر پروموشن‌های روتین ، جلب توجه مناسب را در پی خواهند داشت. پس مشتری در نقش مبلغ میتواند بسیار کمک کننده باشند.

نوشته آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2D5cfbv

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت