آمیختهبازاریابی ۴E
آمیختهبازاریابی بر اساس تجربه ۴E Marketing Mix ) 4E = ۴ Experience )
اصطلاح ” آمیخته بازاریابی” در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط نیل بوردن در دفتر ریاست انجمن بازاریابی آمریکایی مطرح شده است. آمیخته بازاریابی یکی از کلیدیترین واژههایی است که هر بازاریابی باید بر آن اشراف داشته باشد. و اساسا هر تئوری بازاریابی بر اساس آن شکل گرفته است. تصمیمات اصلی مدیریت بازاریابی را میتوان در یکی از چهار دسته زیر یعنی محصول، قیمت، محل (توزیع) و ارتقاء طبقهبندی تعریف نمود.
بازاریابی رشتهای است که دائما در حال تکامل است. اگر این چنین نباشد ، به مانند شرکتی خواهد بود که برای مدت طولانی بر یک استراتژی ثابت تاکید مینماید و پس از مدتی از بازار خود عقب خواهد افتاد. یک نمونه از این تکامل، تغییرات اساسی در ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی است. در نگاه سنتی ، آمیخته بازاریابی۴p یا ۷p هستند اما یکی از نسلهای متاخر بازاریابی بر اساس تجربه Experience که به آن ” آمیخته بازاریابی ۴E ” میگوید . آمیختهبازاریابی ۴E بیان مینماید که اگر تجربه تغییر کرد همه چیز باید تغییر نماید و در واقع هدف آمیختهبازاریابی ۴E ، ایجاد یک تجربه لذت بخش از محصول برای مشتری است.
آمیختهبازاریابی ۴E
-
تجربه Experience
در این قسمت از آمیخته بازاریابی ، تمرکز شرکت بر ایجاد یک تجربه مناسب در خصوص استفاده از محصول است.
-
تبادل Exchange
برنامه ریزی بازاریابی شرکت در جهت ارائه کالا به ازای قیمتی کاملا متفاوت و جذاب نسبت به رقبا برای ایجاد یک تجربه خرید لذت بخش.
-
هرکجا Every Place
برنامهریزی بازاریابی به دنبال ارائه یک تجربه یکسان در تمام رسانهها/ نقاط تماس ممکن برای تماس با مشتری است.
-
مبلغ Evangelism
برنامه ریزی بازاریابی باید بر جلب توجه موثر و خود خواسته مشتری به سوی برند باشد و دیگر پروموشنهای روتین ، جلب توجه مناسب را در پی خواهند داشت. پس مشتری در نقش مبلغ میتواند بسیار کمک کننده باشند.
نوشته آمیختهبازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2D5cfbv
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر