۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸
شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand به عنوان شرکت صاحبنظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائهدهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان، لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۱۸ را برای ۱۹امین سالی متوالی اعلام نمود. تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات ( ۲۰۱۳ , ۲۰۱۴ , ۲۰۱۵ , ۲۰۱۶ , ۲۰۱۷ ) این اطلاعات برای شما محیا نموده است.
ارزشگذاری برند در استاندار اینتربرند بر اساس ۱۰ معیار انجام میشود : وضوح، تعهد، حکمرانی، پاسخگویی، ارتباط، مشارکت، تمایز، انسجام، صحت و حضور. اپل به شدت از تعامل، تمایز و انسجام برخوردار بوده است.
دانلود لیست کامل بهترین برندهای ۲۰۱۸
برای دومین سال متوالی ، برندهای اپل و گوگل در بالاترین جایگاه لیست برترین برندهای سال ۲۰۱۸
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ ، نزدیک به دو تریلیون دلار ( ۲،۰۱۵،۳۱۲ دلار ) تعیین ارزش شده است که حدود ۷.۷٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است.
۲۹ درصد از کل ارزش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ مربوط به در کسب و کارها ارائه دهنده خدمات آنلاین است. در سال ۲۰۰۹ این عدد در حدود ۱۸% بوده است.
در لیست ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸ ، اپل ، گوگل و آمازون به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادهاند.
-
اپل ۲۱۴,۴۸۰ میلیارد دلار
-
گوگل ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار
-
آمازون ۱۰۰,۷۶۴ میلیارد دلار
در این لیست شاهد دو برند نوظهور و بازگشت مجدد سه برند هستیم.
برندهای نوظهور ۲۰۱۸ :
- Spotify در جایگاه ۹۲ ( ۵،۱۷۶ میلیارد دلار )
- Subaru در جایگاه ۱۰۰( ۴،۲۱۴ میلیارد دلار )
برندهای بازگشته ۲۰۱۸ :
- Chanel در رده ۲۳ با ارزشی برابر ۲۰،۰۰۵ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
- Hennessy در رده ۹۸ با ارزشی برابر ۴،۷۲۲ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
- Nintendo در رده ۹۹ با ارزشی برابر ۴،۶۹۶ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در این لیست حضور داشت.
برای شش سال متوالی، اپل و گوگل در رتبه های بالای این لیست قرار گرفتهاند. ارزش برند اپل ۱۶% افزایش یافته به ۲۱۴.۴۸۰ میلیارد دلار و گوگل ۱۰% به ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار رسید و آمازون به ۵۶٪ رشد دست یافته است و سومین برند با ارزش این لیست با ارزشی در حدود ۱۰۰،۷۶۴ میلیارد دلار است . اپل و آمازون در حال حاضر در چندین بخش رقابت مینمایند : اسپیکرهای هوشمند، تبلت، تلویزیون، و موسیقی .
۲۸ برند در این لیست دارای رشد دو رقمی هستند که به ترتیب بعد از اپل ، گوگل و آمازون که شاهد رشد دور قمی بوده اند، ۷ برتر دیگر عبارتند از :
- مایکروسافت در جایگاه شماره ۴ با ارزش ۹۲،۷۱۵ میلیارد دلار
- کوکاکولا با ارزش ۶۶،۳۴۱ میلیارد دلار
- سامسونگ با ارزش ۵۹۸۹۰ میلیارد دلار
- تویوتا با ارزش ۵۳،۴۰۴ میلیارد دلار
- مرسدس بنز با ارزش ۴۸،۶۰۱ میلیارد دلار
- فیس بوک با ارزش ۴۵،۱۶۸ میلیارد دلار
- مک دونالد با ارزش ۴۳،۴۱۷ میلیارد دلار
پنج برند با بیشترین رشد ارزش در طی سال ۲۰۱۸ ، عبارتند از :
- Amazon : ۵۶%
- Netflix : ۴۵%
- Gucci : ۳۰%
- Salesforce.com : ۲۳%
- Louis Vuitton : ۲۳%
- پس از پنج سال رشد مداوم ، ارزش فیس بوک شش درصد کاهش داشته است.
بیش از نیمی از بهترین برندهای جهانی از پنج بخش هستند :
برندهای خودرو (۱۶)، برندهای فناوری (۱۳)، برندهای خدمات مالی (۱۲)، برندهای لوکس (۹) و برندهای کالاهای سریع مصرف (۹) آمدند.برندهای لوکس رشدی در حدود (۴۲٪) داشتهاند، که جایگزین خرده فروشی و در مقام اول قرار گرفتهاند. خرده فروشی رشد قابل ملاحظهای داشته و در جایگاه دوم با (۳۶٪) رشد حضور دارد و پس از آنان، برندهی الکترونیک (۲۰٪)، برندهای کالاهای ورزشی چهارم (۱۳٪) و برندهای خدمات مالی (۱۰٪) هستند.
جالب آنکه دو برند TESLA و Lenovo از این لیست خارج شدند.
List of Interbrand’s 2018 Best Global Brands |
||
Rank | BRAND | ۲۰۱۸ ( Billion Dollar ) |
۱ | Apple | ۲۱۴.۴۸۰ |
۲ | ۱۵۵.۵۰۶ | |
۳ | Amazon | ۱۰۰.۷۸۴ |
۴ | Microsoft | ۹۲.۷۱۵ |
۵ | Coca-Cola | ۶۶.۳۴۱ |
۶ | SAMSUNG | ۵۹.۸۹۰ |
۷ | Toyota | ۵۳.۴۰۴ |
۸ | Mercedes-Benz | ۴۸.۶۰۱ |
۹ | ۴۵.۱۶۸ | |
۱۰ | McDonald | ۴۳.۴۱۷ |
۱۱ | Intel | ۴۳.۲۹۳ |
۱۲ | IBM | ۴۲.۹۷۲ |
۱۳ | BMW | ۴۱.۰۰۶ |
۱۴ | Disney | ۳۹.۸۷۴ |
۱۵ | Cisco | ۳۴.۵۷۵ |
۱۶ | GE | |
۱۷ | Nike | |
۱۸ | Louis Vuitton | |
۱۹ | Oracle | |
۲۰ | Honda | |
۲۱ | SAP | |
۲۲ | Pepsi | |
۲۳ | CHANEL | |
۲۴ | American Express | |
۲۵ | ZARA | |
۲۶ | J.P.Morgan | |
۲۷ | IKEA | |
۲۸ | Gillette | |
۲۹ | UPS | |
۳۰ | H&M | |
۳۱ | Pampers | |
۳۲ | Hermès | |
۳۳ | Budweiser | |
۳۴ | Accenture | |
۳۵ | Ford | |
۳۶ | Hyundai | |
۳۷ | Nescafe | |
۳۸ | eBay | |
۳۹ | GUCCI | |
۴۰ | Nissan | |
۴۱ | Volkswagen | |
۴۲ | Audi | |
۴۳ | Philips | |
۴۴ | Goldman Sachs | |
۴۵ | City | |
۴۶ | HSB | |
۴۷ | AXA | |
۴۸ | L’Oreal | |
۴۹ | Allianz | |
۵۰ | Adidas | |
۵۱ | Adobe | |
۵۲ | Porsche | |
۵۳ | Kellogg’s | |
۵۴ | hp | |
۵۵ | Canon | |
۵۶ | Siemens | |
۵۷ | Starbucks | |
۵۸ | Dannone | |
۵۹ | Sony | |
۶۰ | ۳M | |
۶۱ | Visa | |
۶۲ | Nestle | |
۶۳ | Morgan Stanley | |
۶۴ | Colgate | |
۶۵ | Hewlett-Packard | |
۶۶ | Netflix | |
۶۷ | Cartier | |
۶۸ | Huawei | |
۶۹ | Santander | |
۷۰ | MasterCard | |
۷۱ | Kia | |
۷۲ | FedEx | |
۷۳ | Paypal | |
۷۴ | Lego | |
۷۵ | SalesForces.com | |
۷۶ | Panasonic | |
۷۷ | Johnson and Johnson | |
۷۸ | Land rover | |
۷۹ | DHL | |
۸۰ | Ferarry | |
۸۱ | Discovery | |
۸۲ | Caterpillar | |
۸۳ | Tiffany & Co. | |
۸۴ | Jack Daniel’s | |
۸۵ | Corona | |
۸۶ | KFC | |
۸۷ | Heineken | |
۸۸ | john Deere | |
۸۹ | Shell | |
۹۰ | MINI | |
۹۱ | Dior | |
۹۲ | Spotify | |
۹۳ | Harley-Davidson | |
۹۴ | Burburry | |
۹۵ | Prada | |
۹۶ | Sprite | ۴.۷۳۳ |
۹۷ | Johnnie Walker | ۴.۷۳۱ |
۹۸ | Hennessy | ۴.۷۲۲ |
۹۹ | Nintendo | ۴.۶۹۶ |
۱۰۰ | SUBARU | ۴.۲۱۴ |
نوشته ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی اینتربرند اعلام شد اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2O6pZrF
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر