۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸
شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand به عنوان شرکت صاحبنظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائهدهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان، لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۱۸ را برای ۱۹امین سالی متوالی اعلام نمود. تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات ( ۲۰۱۳ , ۲۰۱۴ , ۲۰۱۵ , ۲۰۱۶ , ۲۰۱۷ ) این اطلاعات برای شما محیا نموده است.
ارزشگذاری برند در استاندار اینتربرند بر اساس ۱۰ معیار انجام میشود : وضوح، تعهد، حکمرانی، پاسخگویی، ارتباط، مشارکت، تمایز، انسجام، صحت و حضور. اپل به شدت از تعامل، تمایز و انسجام برخوردار بوده است.

دانلود لیست کامل بهترین برندهای ۲۰۱۸
برای دومین سال متوالی ، برندهای اپل و گوگل در بالاترین جایگاه لیست برترین برندهای سال ۲۰۱۸
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ ، نزدیک به دو تریلیون دلار ( ۲،۰۱۵،۳۱۲ دلار ) تعیین ارزش شده است که حدود ۷.۷٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است.
۲۹ درصد از کل ارزش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ مربوط به در کسب و کارها ارائه دهنده خدمات آنلاین است. در سال ۲۰۰۹ این عدد در حدود ۱۸% بوده است.
در لیست ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸ ، اپل ، گوگل و آمازون به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادهاند.
-
اپل ۲۱۴,۴۸۰ میلیارد دلار
-
گوگل ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار
-
آمازون ۱۰۰,۷۶۴ میلیارد دلار
در این لیست شاهد دو برند نوظهور و بازگشت مجدد سه برند هستیم.
برندهای نوظهور ۲۰۱۸ :
- Spotify در جایگاه ۹۲ ( ۵،۱۷۶ میلیارد دلار )
- Subaru در جایگاه ۱۰۰( ۴،۲۱۴ میلیارد دلار )
برندهای بازگشته ۲۰۱۸ :
- Chanel در رده ۲۳ با ارزشی برابر ۲۰،۰۰۵ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
- Hennessy در رده ۹۸ با ارزشی برابر ۴،۷۲۲ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
- Nintendo در رده ۹۹ با ارزشی برابر ۴،۶۹۶ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در این لیست حضور داشت.

برای شش سال متوالی، اپل و گوگل در رتبه های بالای این لیست قرار گرفتهاند. ارزش برند اپل ۱۶% افزایش یافته به ۲۱۴.۴۸۰ میلیارد دلار و گوگل ۱۰% به ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار رسید و آمازون به ۵۶٪ رشد دست یافته است و سومین برند با ارزش این لیست با ارزشی در حدود ۱۰۰،۷۶۴ میلیارد دلار است . اپل و آمازون در حال حاضر در چندین بخش رقابت مینمایند : اسپیکرهای هوشمند، تبلت، تلویزیون، و موسیقی .
۲۸ برند در این لیست دارای رشد دو رقمی هستند که به ترتیب بعد از اپل ، گوگل و آمازون که شاهد رشد دور قمی بوده اند، ۷ برتر دیگر عبارتند از :
- مایکروسافت در جایگاه شماره ۴ با ارزش ۹۲،۷۱۵ میلیارد دلار
- کوکاکولا با ارزش ۶۶،۳۴۱ میلیارد دلار
- سامسونگ با ارزش ۵۹۸۹۰ میلیارد دلار
- تویوتا با ارزش ۵۳،۴۰۴ میلیارد دلار
- مرسدس بنز با ارزش ۴۸،۶۰۱ میلیارد دلار
- فیس بوک با ارزش ۴۵،۱۶۸ میلیارد دلار
- مک دونالد با ارزش ۴۳،۴۱۷ میلیارد دلار
پنج برند با بیشترین رشد ارزش در طی سال ۲۰۱۸ ، عبارتند از :
- Amazon : ۵۶%
- Netflix : ۴۵%
- Gucci : ۳۰%
- Salesforce.com : ۲۳%
- Louis Vuitton : ۲۳%
- پس از پنج سال رشد مداوم ، ارزش فیس بوک شش درصد کاهش داشته است.
بیش از نیمی از بهترین برندهای جهانی از پنج بخش هستند :
برندهای خودرو (۱۶)، برندهای فناوری (۱۳)، برندهای خدمات مالی (۱۲)، برندهای لوکس (۹) و برندهای کالاهای سریع مصرف (۹) آمدند.برندهای لوکس رشدی در حدود (۴۲٪) داشتهاند، که جایگزین خرده فروشی و در مقام اول قرار گرفتهاند. خرده فروشی رشد قابل ملاحظهای داشته و در جایگاه دوم با (۳۶٪) رشد حضور دارد و پس از آنان، برندهی الکترونیک (۲۰٪)، برندهای کالاهای ورزشی چهارم (۱۳٪) و برندهای خدمات مالی (۱۰٪) هستند.
جالب آنکه دو برند TESLA و Lenovo از این لیست خارج شدند.
List of Interbrand’s 2018 Best Global Brands |
||
| Rank | BRAND | ۲۰۱۸ ( Billion Dollar ) |
| ۱ | Apple | ۲۱۴.۴۸۰ |
| ۲ | ۱۵۵.۵۰۶ | |
| ۳ | Amazon | ۱۰۰.۷۸۴ |
| ۴ | Microsoft | ۹۲.۷۱۵ |
| ۵ | Coca-Cola | ۶۶.۳۴۱ |
| ۶ | SAMSUNG | ۵۹.۸۹۰ |
| ۷ | Toyota | ۵۳.۴۰۴ |
| ۸ | Mercedes-Benz | ۴۸.۶۰۱ |
| ۹ | ۴۵.۱۶۸ | |
| ۱۰ | McDonald | ۴۳.۴۱۷ |
| ۱۱ | Intel | ۴۳.۲۹۳ |
| ۱۲ | IBM | ۴۲.۹۷۲ |
| ۱۳ | BMW | ۴۱.۰۰۶ |
| ۱۴ | Disney | ۳۹.۸۷۴ |
| ۱۵ | Cisco | ۳۴.۵۷۵ |
| ۱۶ | GE | |
| ۱۷ | Nike | |
| ۱۸ | Louis Vuitton | |
| ۱۹ | Oracle | |
| ۲۰ | Honda | |
| ۲۱ | SAP | |
| ۲۲ | Pepsi | |
| ۲۳ | CHANEL | |
| ۲۴ | American Express | |
| ۲۵ | ZARA | |
| ۲۶ | J.P.Morgan | |
| ۲۷ | IKEA | |
| ۲۸ | Gillette | |
| ۲۹ | UPS | |
| ۳۰ | H&M | |
| ۳۱ | Pampers | |
| ۳۲ | Hermès | |
| ۳۳ | Budweiser | |
| ۳۴ | Accenture | |
| ۳۵ | Ford | |
| ۳۶ | Hyundai | |
| ۳۷ | Nescafe | |
| ۳۸ | eBay | |
| ۳۹ | GUCCI | |
| ۴۰ | Nissan | |
| ۴۱ | Volkswagen | |
| ۴۲ | Audi | |
| ۴۳ | Philips | |
| ۴۴ | Goldman Sachs | |
| ۴۵ | City | |
| ۴۶ | HSB | |
| ۴۷ | AXA | |
| ۴۸ | L’Oreal | |
| ۴۹ | Allianz | |
| ۵۰ | Adidas | |
| ۵۱ | Adobe | |
| ۵۲ | Porsche | |
| ۵۳ | Kellogg’s | |
| ۵۴ | hp | |
| ۵۵ | Canon | |
| ۵۶ | Siemens | |
| ۵۷ | Starbucks | |
| ۵۸ | Dannone | |
| ۵۹ | Sony | |
| ۶۰ | ۳M | |
| ۶۱ | Visa | |
| ۶۲ | Nestle | |
| ۶۳ | Morgan Stanley | |
| ۶۴ | Colgate | |
| ۶۵ | Hewlett-Packard | |
| ۶۶ | Netflix | |
| ۶۷ | Cartier | |
| ۶۸ | Huawei | |
| ۶۹ | Santander | |
| ۷۰ | MasterCard | |
| ۷۱ | Kia | |
| ۷۲ | FedEx | |
| ۷۳ | Paypal | |
| ۷۴ | Lego | |
| ۷۵ | SalesForces.com | |
| ۷۶ | Panasonic | |
| ۷۷ | Johnson and Johnson | |
| ۷۸ | Land rover | |
| ۷۹ | DHL | |
| ۸۰ | Ferarry | |
| ۸۱ | Discovery | |
| ۸۲ | Caterpillar | |
| ۸۳ | Tiffany & Co. | |
| ۸۴ | Jack Daniel’s | |
| ۸۵ | Corona | |
| ۸۶ | KFC | |
| ۸۷ | Heineken | |
| ۸۸ | john Deere | |
| ۸۹ | Shell | |
| ۹۰ | MINI | |
| ۹۱ | Dior | |
| ۹۲ | Spotify | |
| ۹۳ | Harley-Davidson | |
| ۹۴ | Burburry | |
| ۹۵ | Prada | |
| ۹۶ | Sprite | ۴.۷۳۳ |
| ۹۷ | Johnnie Walker | ۴.۷۳۱ |
| ۹۸ | Hennessy | ۴.۷۲۲ |
| ۹۹ | Nintendo | ۴.۶۹۶ |
| ۱۰۰ | SUBARU | ۴.۲۱۴ |
نوشته ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی اینتربرند اعلام شد اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2O6pZrF
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر