۱۳۹۷ مهر ۱۳, جمعه

۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی اینتربرند اعلام شد

۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸

شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand به عنوان شرکت صاحب‌نظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائه‌دهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان،  لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۱۸ را برای ۱۹امین سالی متوالی اعلام نمود. تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات (  ۲۰۱۳  ,  ۲۰۱۴  ,  ۲۰۱۵  ,  ۲۰۱۶  ,  ۲۰۱۷ )  این اطلاعات برای شما محیا نموده است.

ارزشگذاری برند در استاندار اینتربرند بر اساس ۱۰ معیار انجام میشود :  وضوح، تعهد، حکمرانی، پاسخگویی، ارتباط، مشارکت، تمایز، انسجام، صحت و حضور. اپل به شدت از تعامل، تمایز و انسجام برخوردار بوده است.

۱۰۰ برند برتر ۱۰۰ ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ اینتربرند فهرست بهترین برندها فهرست ارزشمندترین برندها

  دانلود لیست کامل بهترین برندهای ۲۰۱۸

برای دومین سال متوالی ، برندهای اپل و گوگل در بالاترین جایگاه لیست برترین برندهای سال ۲۰۱۸

۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸  ، نزدیک به دو تریلیون دلار ( ۲،۰۱۵،۳۱۲  دلار ) تعیین ارزش شده است  که حدود  ۷.۷٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است. 

۲۹ درصد از کل ارزش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ مربوط به در کسب و کارها ارائه دهنده خدمات آنلاین است. در سال ۲۰۰۹ این عدد در حدود ۱۸% بوده است.

 

در لیست ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸ ، اپل ، گوگل و آمازون به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

  1. اپل ۲۱۴,۴۸۰ میلیارد دلار

  2. گوگل ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار

  3. آمازون ۱۰۰,۷۶۴ میلیارد دلار

در این لیست شاهد دو برند نوظهور و بازگشت مجدد سه برند هستیم.

برندهای نوظهور ۲۰۱۸ :

  • Spotify در جایگاه ۹۲ ( ۵،۱۷۶ میلیارد دلار )
  • Subaru در جایگاه ۱۰۰( ۴،۲۱۴ میلیارد دلار )

برندهای بازگشته ۲۰۱۸ :

  • Chanel در رده ۲۳  با ارزشی برابر ۲۰،۰۰۵ میلیارد دلار  ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
  • Hennessy در رده ۹۸ با ارزشی برابر ۴،۷۲۲ میلیارد دلار ، این برند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در این لیست حضور داشت.
  • Nintendo در رده ۹۹ با ارزشی برابر ۴،۶۹۶ میلیارد دلار ،  این برند آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در این لیست حضور داشت.

2018 دو برند نوظهور و بازگشت مجدد سه برند Spotify Subaru Chanel Hennessy Hennessy

برای شش سال متوالی، اپل و گوگل در رتبه های بالای این لیست قرار گرفته‌اند. ارزش برند اپل ۱۶% افزایش یافته به ۲۱۴.۴۸۰ میلیارد دلار و گوگل ۱۰% به ۱۵۵,۵۰۶ میلیارد دلار رسید و آمازون به ۵۶٪ رشد دست یافته است و سومین برند با ارزش این لیست با ارزشی در حدود ۱۰۰،۷۶۴ میلیارد دلار است . اپل و آمازون در حال حاضر در چندین بخش رقابت مینمایند : اسپیکرهای هوشمند، تبلت، تلویزیون، و موسیقی .

۲۸ برند در این لیست دارای رشد دو رقمی هستند که به ترتیب بعد از اپل ، گوگل و آمازون که شاهد رشد دور قمی بوده اند، ۷ برتر دیگر عبارتند از :

  1. مایکروسافت در جایگاه شماره ۴  با ارزش ۹۲،۷۱۵ میلیارد دلار
  2. کوکاکولا با ارزش ۶۶،۳۴۱ میلیارد دلار
  3. سامسونگ با ارزش ۵۹۸۹۰ میلیارد دلار
  4. تویوتا با ارزش ۵۳،۴۰۴ میلیارد دلار
  5. مرسدس بنز با ارزش ۴۸،۶۰۱ میلیارد دلار
  6. فیس بوک با ارزش ۴۵،۱۶۸ میلیارد دلار
  7. مک دونالد با ارزش ۴۳،۴۱۷ میلیارد دلار

پنج برند با بیشترین رشد ارزش در طی سال ۲۰۱۸ ، عبارتند از :

  • Amazon   :  ۵۶%
  • Netflix  : ۴۵%
  • Gucci  :  ۳۰%
  •   Salesforce.com  :  ۲۳%
  • Louis Vuitton  :  ۲۳%
  • پس از پنج سال رشد مداوم ، ارزش فیس بوک شش درصد کاهش داشته است.

بیش از نیمی از بهترین برندهای جهانی از پنج بخش هستند :

برندهای خودرو (۱۶)، برندهای فناوری (۱۳)، برندهای خدمات مالی (۱۲)، برندهای لوکس (۹) و برندهای کالاهای سریع مصرف (۹) آمدند.برندهای لوکس رشدی در حدود (۴۲٪) داشته‌اند، که جایگزین خرده فروشی و در مقام اول قرار گرفته‌اند. خرده فروشی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و در جایگاه دوم با (۳۶٪) رشد حضور دارد و پس از آنان، برندهی الکترونیک (۲۰٪)، برندهای کالاهای ورزشی چهارم (۱۳٪) و برندهای خدمات مالی (۱۰٪) هستند.

جالب آنکه دو برند TESLA و Lenovo از این لیست خارج شدند.

List of Interbrand’s 2018 Best Global Brands

Rank BRAND ۲۰۱۸ ( Billion Dollar )
۱ Apple ۲۱۴.۴۸۰
۲ Google ۱۵۵.۵۰۶
۳ Amazon ۱۰۰.۷۸۴
۴ Microsoft ۹۲.۷۱۵
۵ Coca-Cola ۶۶.۳۴۱
۶ SAMSUNG ۵۹.۸۹۰
۷ Toyota ۵۳.۴۰۴
۸ Mercedes-Benz ۴۸.۶۰۱
۹ Facebook ۴۵.۱۶۸
۱۰ McDonald ۴۳.۴۱۷
۱۱ Intel ۴۳.۲۹۳
۱۲ IBM ۴۲.۹۷۲
۱۳ BMW ۴۱.۰۰۶
۱۴ Disney ۳۹.۸۷۴
۱۵ Cisco ۳۴.۵۷۵
۱۶ GE
۱۷ Nike
۱۸ Louis Vuitton
۱۹ Oracle
۲۰ Honda
۲۱ SAP
۲۲ Pepsi
۲۳ CHANEL
۲۴ American Express
۲۵ ZARA
۲۶ J.P.Morgan
۲۷ IKEA
۲۸ Gillette
۲۹ UPS
۳۰ H&M
۳۱ Pampers
۳۲ Hermès
۳۳ Budweiser
۳۴ Accenture
۳۵ Ford
۳۶ Hyundai
۳۷ Nescafe
۳۸ eBay
۳۹ GUCCI
۴۰ Nissan
۴۱ Volkswagen
۴۲ Audi
۴۳ Philips
۴۴ Goldman Sachs
۴۵ City
۴۶ HSB
۴۷ AXA
۴۸ L’Oreal
۴۹ Allianz
۵۰ Adidas
۵۱ Adobe
۵۲ Porsche
۵۳ Kellogg’s
۵۴ hp
۵۵ Canon
۵۶ Siemens
۵۷ Starbucks
۵۸ Dannone
۵۹ Sony
۶۰ ۳M
۶۱ Visa
۶۲ Nestle
۶۳ Morgan Stanley
۶۴ Colgate
۶۵ Hewlett-Packard
۶۶ Netflix
۶۷ Cartier
۶۸ Huawei
۶۹ Santander
۷۰ MasterCard
۷۱ Kia
۷۲ FedEx
۷۳ Paypal
۷۴ Lego
۷۵ SalesForces.com
۷۶ Panasonic
۷۷ Johnson and Johnson
۷۸ Land rover
۷۹ DHL
۸۰ Ferarry
۸۱ Discovery
۸۲ Caterpillar
۸۳ Tiffany & Co.
۸۴ Jack Daniel’s
۸۵ Corona
۸۶ KFC
۸۷ Heineken
۸۸  john Deere
۸۹ Shell
۹۰ MINI
۹۱  Dior
۹۲ Spotify
۹۳ Harley-Davidson
۹۴ Burburry
۹۵ Prada
۹۶ Sprite ۴.۷۳۳
۹۷ Johnnie Walker ۴.۷۳۱
۹۸ Hennessy ۴.۷۲۲
۹۹ Nintendo ۴.۶۹۶
۱۰۰ SUBARU ۴.۲۱۴

 

 

 

نوشته ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی اینتربرند اعلام شد اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2O6pZrF

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت