۱۴۰۰ دی ۹, پنجشنبه

ارزش پیشنهادی برند

 

ارزش پیشنهادی و ارزش پیشنهادی برند چیست ؟

در جلسات مشاوره بازاریابی همیشه کارفرمایان این سوال را مطرح میکنند:  مشتری محصول را درست درک نمیکند. چه کنیم ؟

برای اینکه مشتری درک صحیحی از ارزش محصول یا خدمات شما داشته باشد ، باید بتواند ارزش پیشنهادی برند به صورت واضح برای وی تشریح گردد.

برای تعریف ارزش پیشنهادی برند بهتر است که ابتدا بدانیم که ارزش در حوزه کسب و کار چیست، سپس به تعریف ارزش برند پرداخته و سپس تعریف ارزش پیسنهادی را بدانیم و در انتها تعریفی از “ارزش پیشنهادی برند” داشته باشیم.

"<yoastmark

ارزش چیست ؟

ارزش Value در بازارهای تجاری واژه ای در خصوص مزایای فنی، اقتصادی، خدماتی و اجتماعی است که یک مشتری در ازای دریافت چیزی، آن را پرداخت مینماید. این همان قیمت کالا یا خدمات است. ارزش در این حالت با دلار یا یورو تعیین میشود. اما هدف ما این نوع ارزش نیست.

منظور ما از ارزش چیزی است که مشتری در ازای قیمتی که می پردازد به دست می آورد. این چیز لزوما مادی نیست.

پیشنهاد بازار دارای دو ویژگی اساسی است: ارزش و قیمت.

بنابراین افزایش یا کاهش قیمت یک محصول ارائه شده در بازار، موجب تغییر در ارزشی که مشتری از آن کالا یا خدمات دریافت مینماید ، نخواهد شد.

در عوض، انگیزه مشتری را برای خرید آن محصول در بازار تغییر می دهد. حتی زمانی که هیچ پیشنهاد قابل مقایسه ای در بازار وجود ندارد، همیشه یک جایگزین رقابتی وجود دارد.

در بازارهای تجاری، یک جایگزین رقابتی ممکن است این باشد که مشتری تصمیم بگیرد به جای خرید محصول، آن را خودش بسازد.


ارزش پیشنهادی برند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت