اگر قصد دارید تا موجب خشنودی و رضایت مشتریان خود شده و در فرایند ارائه خدمت به مشتری موفق باشید، به موارد زیر دقت نمایید:
خدمت به مشتری |
1- رئیس را بشناسید.
مشتری رئیس شماست. برای شناخت بهتر مشتری ، هرچه در چنته دارید رونمایید:
- چه چیزی موجب ایجاد انگیزه در مشتری میگردد؟
- مشتری به چه اهمیت میدهد؟
- علاقهمندیها و سرگرمیهای مشتری را میشناسید ؟
البته که رئیس دیگری نیز دارید، او را نیز خوب بشناسید و فرایند ارائه خدمت به مشتری را نیز بهدرستی به او نیز ارائه نمایید.
- مشتری به چه اهمیت میدهد؟
- علاقهمندیها و سرگرمیهای مشتری را میشناسید ؟
البته که رئیس دیگری نیز دارید، او را نیز خوب بشناسید و فرایند ارائه خدمت به مشتری را نیز بهدرستی به او نیز ارائه نمایید.
2- برای درک بهتر مشتری از فرایندهای سازمانتان، او را یاری نمایید.
شاید شما بدانید که چه مواردی باید در هنگام ارائه یک سفارش خرید از سوی مشتری در نظر گرفته شود اما چرا فکر میکنید که مشتری نیز همه این موارد را میداند ؟
شاید مشتری از سؤالات متعدد شما شگفتزده شود، اما باید به او بگویید که پاسخ این سؤالات نهایتاً موجب کمک صحیح به وی و ارائه پاسخ درخور نیاز او خواهد بود.
شاید مشتری از سؤالات متعدد شما شگفتزده شود، اما باید به او بگویید که پاسخ این سؤالات نهایتاً موجب کمک صحیح به وی و ارائه پاسخ درخور نیاز او خواهد بود.
3- تا جایی که میتوانید از پاسخ مثبت (بله) استفاده نمایید.
البته با نظر داشتن توانمندیها و زیرساختهای موجود، تا نشان دهید که به خواسته مشتری اهمیت میدهد.
4- فراتر از انتظارات اقدام نمایید.
اگر مشتری باید بین شما و رقیبتان یکی را انتخاب نماید، به مشتری خود، دلایل کافی برای انتخاب شمارا ارائه دهید.
چه عاملی سبب برتری شما نسبت به رقباست ؟
چه عاملی سبب برتری شما نسبت به رقباست ؟
ادامه مطلب :
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر