همانطور که میدانید، این مشتری است که رابطه با برند را شکل میدهد (چه خوب و چه بد). اما باید از تکنولوژی نیز تشکر نمود، زیرا را که ما را قادر به ایجاد یک رابطه بامعنا و دوسویه بین مشتری و برند نموده است. برترین برندها از این فرصت برای ایجاد یک رابطه استراتژیک بازاریابی استفاده مینمایند.
با شناخت نیاز و تقاضای مشتری و درک جایگاه کنونی برند در فضای رقابت و نیز ارزش پیشنهادی به مشتری، میتوان برند را به سطحی از رابطه با مشتری رساند که بتوان گفت، برند با هویت مشتری و یا آرزوهای وی گرهخورده است.
یکی از شناختهشدهترین مدلها در خصوص سطوح رابطه، مدل ایجاد رابطه مارک نپ Mark Knapp است که در سال 1998 معرفیشده است.
در ادامه، در خصوص نحوه ایجاد رابطه و تطبیق آن بر برندسازی و نقاط اشتراک آنان با تمرکز بر 6 گام نخست این مدل، مطالبی را بیان خواهیم نمود.
شش گام برای ایجاد رابطه :
گام 1 : شروع
- نشان دهید که به برقراری رابطه علاقهمندید و از آن دسته از افراد هستید که آشنا شدن با آنان، ارزشمند است.
در طی مرحله شروع، تلاش برندها بر الهامبخش بودن، ایجاد انگیزه در مشتریان است. برندها سعی دارند تا حسهایی نظیر تصویرسازی و اشتیاق مشتری را در این مرحله بهسوی خود، برنامهریزی نمایند.
گام 2 : تجربه
- فرایند شناخت دیگران و جمعآوری اطلاعات بیشتر در خصوص آنان.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر