۱۳۹۳ اسفند ۲۳, شنبه

10 جمله که مدیران خوب هرگز به کار نمی‌برند

اگر تجربه کار با یک رئیس بد را کار در کارنامه کاری خود داشته باشید، حتماً جملاتی از زبان وی در ذهنتان حک شده است که به‌صورت یک پرچم قرمز به شما اخطار می‌دهد که این فرد یک مدیر نیست و کار با وی وحشتناک است و از وی باید بر حذر باشید. پس مدیر خوب چه جملاتی را به کار نمي‌برد؟
با حضور در سازمان‌های متعدد و مشاهده نحوه برخورد یک رئیس با کارکنان خود، به 10 جمله از این رؤسا اشاره می‌نماییم که نقطه اشتراک همه آن‌هاست. پس سعی نمایید از بکار بردن این جملات بپرهیزید تا در زمره رؤسای بد قرار نگیرید. و اگر به‌عنوان مدیر، از این جملات استفاده نموده‌اید، کمی به گفتار خویش بی اندیشید و بدانید که شما رئیس بوده‌اید و نه یک مدیر.
1- "خیلی خوش‌شانسی که این کار را بهت دادم".
البته بر اساس وضعیت اقتصادی کارمند و یا رئیس، ممکن است این درست باشد. اما این فقط یک تهدید توخالی است.
همان‌طور که کارکنان برای استخدام شدن، بر وجود شانس خیلی تکیه می‌نمایند، مدیر نیز باید برای استخدام یک فرد واجد شرایط و مناسب بر شانس خود متکی باشد.
اگر کارمندتان به‌درستی کار نمی‌نماید او را توبیخ و یا اخراج نمایید، اما این تهدیدات توخالی برای هیچ‌کدام از طرفین کارساز نخواهد بود.

2- "اینجا محل کار است، جایی برای لودگی و خنده نیست".
این مورد که باید برخی رؤسا میگویند"در محل کار فقط باید کارکرد" تنها یک سوءتفاهم است. زیرا باید افراد با حفظ چهارچوب‌های اخلاقی سازمان خویش، از حضور در محل کار خود خوشحال بوده و از کار خویش لذت ببرند. زیرا بهبود روحیه کارکنان باعث بهبود بهره‌وری می‌شود.

3- "به تو پول نمی‌دم که فکر کنی".
نباید افراد از تفکر و نوآوری بازدارید. اگر حتی فرد به‌عنوان یک کارپرداز (پادو) بکار گرفته شود، همچنان باید در جهت بهبود فرایندهای کاری قادر به ارائه ایده باشد. احترام به نظرات کارکنان (از مدیرعامل تا سرایدار) موجب تقویت اعتمادبه‌نفس آنان بوده و سرنوشت سازمان برایشان مهم خواهد شد.
.... تیم مشاوران مدیریت ایران:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت