در تمام این لوگوها، یک علامت نمادین منحصربهفرد، باقابلیت به یادسپاری و ماندگاری بالا وجود دارد.
این لوگوها، هر آنچه باید از یک لوگو در بلندمدت انتظار داشت را برآورده میسازند:
- شناختن برند.
- متمایزسازی برند.
- ایجاد علاقه در مشتری و فروش.
لوگوهای فوقالعاده را همگان میشناسند، اما همه نمیدانند که این لوگوهای فوقالعاده بهراحتی خلق نمیشوند.
الینا ویلر، یکی از متخصصین برندینگ و نویسنده کتاب Designing Brand Identity میگوید: ما نسبت به گذشته، زمان و مکان کافی برای بیان داستانهای برند خود را نداریم. برای همین یک لوگو یا نماد باید بتواند ارتباط فوری با مخاطب خود برقرار سازد. لوگو باید بهعنوان بخشی از برند، نقش خویش را در ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب بهخوبی ایفا نماید.
10 سؤال اساسی که میبایست در زمان طراحی اولین لوگوی شرکت پرسیده شود :
1- چه نوع لوگویی باید داشته باشم ؟
میتوان لوگوها را به شش دسته تقسیم نمود ( انواع لوگو ):
- نشان کلمه / علامتگذاری کلمهای / علامت کلمه Wordmark
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر