نوشته شده توسط دکتر م.ج.کیانمهر
تیم مشاوران مدیریت ایران :
گاه پیش میآید، برخی افراد کارآفرین برای انتخاب نام برند (انتخاب نام تجاری) BrandName کسبوکار جدید خویش، به ما مراجعه مینمایند.
هرچند که اکثر کارآفرینان سعی دارند تا بر اساس دانش، تجربه و یا از روی علاقه شخصی، یک نام را بهعنوان نام تجاری انتخاب نمایند. در برخی موارد، نام انتخابشده بهخوبی کار میکند و تبدیل به یک برگ برنده میشود، اما در اکثر موارد این انتخاب به بزرگترین اشتباه فرد تبدیل میگردد، اشتباهی که امکان جلوگیری از آن وجود داشته است.
انتخاب نام برند در شرکت استارت آپ Startup Branding |
شرکتهای بسیاری بوده اند که پس از سرمایهگذاری مالی و زمانی بر یک برند (باوجود مناسب بودن محصول یا خدمت)، با عدم استقبال مخاطب روبرو شده اند. پس از عارضهیابی دریافتهایم که یکی از مواردی که بر فرایند تصمیمگیری مخاطبانشان اثر منفی داشته است، نامگذاری اشتباه محصول یا خدمت بوده است.
توجه شما به بررسی رفتار برندینگ چند شرکت در خصوص نحوه انتخاب نام برند، جلب مینماییم.
توجه شما به بررسی رفتار برندینگ چند شرکت در خصوص نحوه انتخاب نام برند، جلب مینماییم.
بر اساس اطلاعات موجود در سایت CrunchBase ، نامهای تجاری زیر در طی سال گذشته انتخابشدهاند.
Zairge / Xwerks / Synthorx
حال حدس بزنید که این نامهای تجاری، چه میفروشند؟
روی نامها تمرکز کنید ..... من صبر میکنم تا حدس بزنید ... چی شد؟ ..... نتوانستید ؟
شگفتزده نشدم، حتماً قادر به حدس زدن نیستید.
روی نامها تمرکز کنید ..... من صبر میکنم تا حدس بزنید ... چی شد؟ ..... نتوانستید ؟
شگفتزده نشدم، حتماً قادر به حدس زدن نیستید.
اینگونه اسامی، بیانکننده ماهیت کسبوکار نیستند، مگر آنکه پیشتر با آن کسبوکارها برخورد نموده باشید.
این اسامی مانند بسیاری دیگر از نامهای تجاری، اینگونه نامفهوم هستند.
ادامه: برندسازی Startup Branding
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر