۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

ماتریس TOWS چیست ؟ تفاوت ماتریس TOWS با  تحلیل SWOT  در کجاست ؟

ماتریس TOWS چیست ؟

ماتریس TOWS یا تحلیل TOWS با ابزار کلاسیک تحلیل تجاری برای برنامه‌ریزی مدیریت استراتژیک به نام تحلیل SWOT متفاوت است. TOWS و SWOT مخفف کلمات یکسانی هستند که ترتیب نوشتنشان متفاوت است.

  • نقاط تهدید ( تهدیدها ) Threats

  • نقاط فرصت ( فرصت ) Opportunities

  • نقاط ضعف ( ضعف‌ها ) Weaknesses

  • نقاط قوت ( قوت‌ها ) Strengths

ماتریس TOWS تحلیل TOWS

کاربرد تحلیل TOWS

پیش‌تر در همین سایت در خصوص تحلیل SWOT مقاله‌ای ارائه نموده‌ایم . با تحلیل محیط خارجی (نقاط فرصت Opportunities / نقاط تهدید  Threats  ) و تحلیل محیط داخلی (نقاط قوت  Strengths / نقاط ضعف  Weaknesses ) می‌توانید از این تکنیک‌ها برای بررسی و تصمیم‌گیری در مورد استراتژی کل سازمان، یک بخش یا یک تیم بهره برد. همچنین می‌توان از آن‌ها برای درک یک روند، یک کمپین بازاریابی یا حتی یک مهارت و تجربه استفاده نمود.

 مقاله ما در خصوص  تحلیل SWOT کمک می‌نماید تا  تحلیل SWOT و تحلیل  TOWS کامل انجام دهید. در عمل، تنها تفاوت بین TOWS و SWOT این است که TOWS تاکید بر محیط خارجی می‌نماید درحالی‌که SWOT تاکید بر محیط داخلی می‌نماید. در هر دو مورد، نتایج تحلیل SWOT ( یا TOWS ) مانند زیر است :

Strengths

Weaknesses

Opportunities Threats

در این مقاله، ما به بررسی نحوه استفاده از تحلیل SWOT  و ماتریس TOWS می‌پردازیم تا جزئیات دقیق‌تری درباره گزینه‌های راهبردی به تفصیل ارائه شود. بسیاری از تحلیل SWOT به جای  ماتریس TOWS  استفاده می‌نمایند درحالی‌که باید از خود ماتریس TOWS استفاده می‌شده است.

نوشته ماتریس TOWS چیست ؟ تفاوت ماتریس TOWS با  تحلیل SWOT  در کجاست ؟ اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2wAJIHg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت