روانشناسی رنگ در برند
روانشناسی رنگ در برند به معنای تحلیل رنگ یا رنگها مورد نظر و ترکیب آنها برای رسیدن به رنگ سازمانی / برند محصول یا خدمت است. اگر انتخاب این رنگها بر اساس روانشناسی رنگ باشد حتما به موجب تقویت قدرت به یادآوری برند خواهد شد.
احتمالا آگاه هستید که رنگ قرمز میتواند احساسات عاشقانه تحریک یا بیان خطر قریبالوقوع باشد و یا آبی که میتواند احساسات ذهنی مانند آرامش و یا سردی را تلقین نماید. اما نارنجی چطور؟ یا خاکستری؟ کدام رنگها موجب بروز احساسات جزئیتری مانند هارمونی یا امید خواهد شد؟ ازآنجاکه رنگ به عنوان یکی از عناصر اصلی توالی شناختی برند موجب تحریک بصری انسان است. پس میتوان گفت که روانشناسی رنگ ابزاری در خدمت افزایش و تقویت شناخت و به یادآوری برند است.
نتیجه حاصل از تحقیقات ما یک لیست از ۱۲ رنگ مورد استفاده در برندسازی ، طراحی بنر و طراحی لوگو ، ارائه مینمایید. به یاد داشته باشید که این تحلیلها بر اساس نظرسنجی صورت پذیرفته از ۱۳۵۰ نفر است که البته هیچ کدام از آنها به صورت ویژه برای هر یک از رنگها به صورت ثابت و قطعی نیست.
هنگامیکه بحث از روانشناسی رنگ در برند پیش میآید، زمینه استفاده از رنگ و فرهنگ جامعه نقش مهمی ایفاء مینمایند ، درنتیجه این عدم قطعیت رخ خواهد داد. از طرف دیگر ، یک رنگ میتواند القاء کننده دو احساس کاملا متفاوت باشد، یک رنگ میتواند با توجه به نوع زمینه استفاده معنای متفاوتی داشته باشد مثلا رنگ سبز میتواند تفاوت معنای بیماری و سلامتی باشد. با در نظر داشتن این موضوع و درک درستی از شخصیت نام برند خود، انتخاب رنگ مناسب برای نام تجاری ،میتواند یک تصمیم منطقی و آگاهانه باشد، نه یک انتخاب کوتاهمدت و عجیب
رنگ قرمز
نوشته روانشناسی رنگ در برند اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.
from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2LKOAxa
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر