۱۳۹۷ مرداد ۴, پنجشنبه

افزایش فروش آنلاین – ۲۵ استراتژی افزایش فروش آنلاین ( قسمت اول )

افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین یکی از دغدغه‌های این روزهای بسیاری از تولیدکنندگان خدمات و کالا است و مدیریت فروش به دنبال تمام راهکارهای موجود برا افزایش فروش است . در تمام جلسه مشاوره مدیریت ، این مسئله به دو گونه مطرح می‌گردد :

  1. آیا فروش آنلاین یا فروشگاه آنلاین ، موجب افزایش فروش ما خواهد شد ؟
  2. چه اقداماتی انجام دهیم که موجب افزایش فروش آنلاین شود ؟
  • دسته اول ، کارفرمایانی هستند که هنوز فروشگاه آنلاین / فروش آنلاین ندارند ، اما با شک و تردید به فروش آنلاین نگاه می‌کنند و می‌خواهند بدانند که اگر بر فروش آنلاین سرمایه‌گذاری نمایند ، این سرمایه‌گذاری ، درآمدزا خواهد بود .
  • دسته دوم ، کارفرمایانی هستند که فروشگاه آنلاین / فروش آنلاین راه‌اندازی نموده‌اند ، اما هنوز چیزی نفروخته‌اند و یا میزان فروش آنلاین آنان بسیار ناچیز است ، در نتیجه علاقه‌مندند که در خصوص راهکارهای افزایش فروش آنلاین و رونق بخشیدن به فروشگاه آنلاین خود ، اطلاعات کاربردی دریافت نمایند.

راهکار افزایش فروش آنلاین increase online selling

 

دنیای امروز ، دنیای مبتنی بر اینترنت است، فروش آنلاین به همان اندازه حیاتی است که فروش در بازار واقعی ضرورت دارد. در بسیاری از موارد، در واقع کسب‌وکار ، درآمدی بیشتری از فروش آنلاین کالا در یک وب‌سایت کسب می‌نماید تا از مشتریان حضوری خویش فروشگاه. حجم خرید و فروش آنلاین ایران هنوز خیلی ناچیز است اما اگر شرایط بهبود یابد ، به راحتی در طی ۲ تا ۳ سال می‌تواند در سطح بازارهای غربی باشد. برای مثال نتایج تحقیقات big Commerce نشان می‌دهد در آمریکا تقریبا یک‌سوم افراد هر هفته ، خریدار آنلاین انجام می‌دهند. این مقدار ، عدد بسیار بزرگی است که در اصل ، فروشگاه‌های خیابانی در حال از دست دادن آن هستند .

  • بنابراین، برای افزایش فروش آنلاین چه باید کرد ؟
  • آیا ممکن است که کسب‌وکار کوچک بتواند موجی در اقیانوس فروش آنلاین ایجاد نماید؟

در سفر اخیرم به آمریکا با یک شبکه فروش بسیار بزرگ آشنا شدم ، زمانی که در خصوص تاریخچه آن مطلع شدم ، دریافتم که یک نفر یک ایده فروش آنلاین داشته و از درون گاراژ منزل خود شروع کرده و اکنون به یک شبکه چند زنجیره‌ای پیچیده فروش آنلاین در سراسر ایالات‌متحده رسیده است. بنابراین جواب سوال بالا : بله است. با بسیاری از افراد در فضای مجازی برخورد نموده‌ام، که در فروش بسیار موفق بوده‌اند. تمام این تلاش‌ها در جهت افزایش فروش آنلاین است. در اینجا ۲۵ مورد از درخشان‌ترین استراتژی افزایش فروش آنلاین را مطرح می‌نماییم. بهترین بخش این استراتژی‌ها این است که بسیاری از استراتژی به سرمایه‌گذاری سنگین نیاز ندارند.

 

استراتژی افزایش فروش آنلاین

در دسترس بودن

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که حدود ۴۴ درصد از بازدیدکنندگان، وب‌سایت شرکت را سریعا ترک می‌کنند زیرا که هیچ اطلاعات تماسی وجود نداشته است. بنابراین تقریبا نیمی از فروش بالقوه خود را قبل از اینکه مشتری راغب وارد قیف فروش شود ، وی را از دست داده است. بنابراین می‌توان تصور نمود که با چنین عملی، به سادگی به افزایش فروش آنلاین دست خواهید یافت. در دنیایی که سایت‌های جعلی مثل قارچ رشد می‌کنند ، مصرف‌کنندگان باید بیشتر از همیشه باید مواظب کلاه‌برداری باشند. همه این‌ها بخشی از ایجاد اعتماد در رابطه است. در دسترس بود، به ایجاد هاله اعتماد و هاله علاقه در آنلاین برندینگ کمک فراوانی می‌نماید.  در دسترس بودن بیشتر ، موجب ایجاد حس راحتی بیشتر در مردم می‌شود. چند راهکار که افزایش سطح دسترسی :

  • داشتن آدرس‌های محل کسب‌وکار و شماره تلفن
  • اطلاعات شرکت
  • ثبت‌نام کسب‌وکار در سایت‌هایی مانند گوگل
  • فرم تماس
  • سیستم چت آنلاین در وب‌سایت

هنگامی‌که یک کسب‌وکار آنلاین اطلاعات خاصی را از نظر عمومی پنهان می‌نمایند، احتمال خرید کالاها و خدمات از آنان کم می‌گردد.

شرایط پرداخت آنلاین را آسان‌تر کنید

تقریبا ۲۷ درصد از مصرف‌کنندگان آنلاین ، فرایند خرید آنلاین خود به علت پیچیده بودن فرایند پرداخت ، رها نموده‌اند. این مشکل اغلب به دو دلیل است :

  • درخواست اطلاعات بیش ‌از حد از خریدار که موجب کلافگی مشتری می‌شود.
  • اقدامات امنیتی پیچیده که زمان پرداخت را افزایش می‌دهد.

مردم می‌خواهند یک خرید سریع و آسان را تجربه نمایند. هر طراحی و فرایندی که بتواند ثانیه‌های خرید آنلاین را کم کند، می‌تواند موجب افزایش فروش وب‌سایت می‌شود. در حقیقت، بیش از یک سوم خریداران، فرایند خرید خود را به علت لزوما ثبت‌نام در سایت ، رها می‌نمایند. این در مورد مشتریانی است که می‌خواهند به صورت ناشناس خرید نمایند. ازآنجایی‌که بخش بزرگی از خریداران آنلاین، این کار را از طریق گوشی هوشمند انجام می‌دهند، باید وب‌سایت خود را باقابلیت تطبیق با گوشی هوشمند طراحی نمایند و سرعت اینترنت آن ، طراحی نمایند.

راهکار روش افزایش فروش آنلاین

نمایش نقطه نظرات مشتری

تقریبا ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان به بررسی و نقطه ‌نظرات آنلاین دیگران اعتماد می‌کنند، همان‌طور که آن‌ها به افرادی که می‌شناسند اعتماد می‌کنند. این یک عنصر تعاملی است. به ویژه اگر سایت شما اجازه دهد که هر خریداری بتواند ؛ دیدگاه خود را ارسال نماید. در حقیقت، میلیون‌ها نفر به سایت‌هایی مانند آمازون سر می‌زنند تا نظرات سایر مشتریان در خصوص محصولات را بخوانند. خود من قبل از خرید یک محصول به سایت‌های آمازون و گوگل مراجعه می‌نمایم تا نقطه نظرات مصرف‌کنندگان را پیش از خرید مطالعه نمایند. ارائه بازخورد نیز می‌تواند به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک شایانی نماید. اگر از نقطه نظرات بهینه شده است نماید ، می‌تواند روی بهینه شدن سایت در گوگل اثر بالایی داشته باشد. این به نوبه خود اثر بالایی روی افزایش فروش وب‌سایت شما خواهد داشت.

نوشته افزایش فروش آنلاین – ۲۵ استراتژی افزایش فروش آنلاین ( قسمت اول ) اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.



from تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT https://ift.tt/2LMNi4w

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت