۱۳۹۳ آذر ۲۵, سه‌شنبه

مطالعه موردی یک استارتاپ ایرانی با بازار بین‌المللی

استارتاپ Start-Up چیست ؟
  • استارتاپ در لغت به معنای شروع ناگهانی یک فرایند یا یک عمل است.
- شرکت استارتاپ (شرکت نوپا) Startup Company چیست ؟
  • در دنیای کسب‌وکار به شرکت‌ها یا مشارکت تازه متولدشده یا نوپا گفته می‌شود.
این قبیل کسب‌وکارها که در جهت ابداع یا بیان راه‌حل بهتر به دنبال یک مدل کسب و کار که دو عامل اساسی "قابلیت توسعه" و "تکرارپذیری" را داشته باشد، راه‌اندازی می‌شود. این شرکت‌های نوپا در فاز تحقیق و توسعه برای بازاریابی قرار دارند.
 زمان، عامل اساسی در سرنوشت این نوع ساختارهای کسب‌وکار است. زیرا که باگذشت زمان ایده اولیه آنان رنگ و بوی کهنگی گرفته و یا ممکن است:
  • رقبا آن را سریع‌تر به بازار ارائه نمایند.
  • توان و تمایل، فرد یا تیمی که بر روی آن مدل کار می‌نماید، به سمت صفر میل نماید.
 - قابلیت توسعه : به این معنا که بتوان کسب‌وکار را بتوان نظر جغرافیایی، مالی، نیروی انسانی و سایر ابعاد، توسعه داد
- تکرارپذیری: به این معنا که مدل کسب‌وکار را باید بتوان بارها و بارها تکرار نمود و درآمد را افزایش داد. یعنی محصول یا خدمت را بتوان به تولید انبوه رسید.

تکرارپذیری و توسعه‌پذیری یک مدل کسب‌وکار، امکان رشد سریع و رسیدن به سودآوری برای سازمان را فراهم می‌آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت

Google+ Followers