۱۳۹۳ آذر ۲۰, پنجشنبه

روند بازاریابی تا سال 2020

تیم مشاوران مدیریت ایران

بازاریابی

بررسی رفتار مصرف‌کنندگان و  تحلیل فشار وارده بر بازاریابان از سوی مصرف‌کننده در جهت بازتعریف روند بازاریابی تا سال 2020
در کره جنوبی، شهر سئول، مشتریان با اسکن کد محصول QR Code روی محصول توسط گوشی هوشمند، محصول را در فروشگاه سفارش و بعداً درب منزل دریافت می‌نمایند. آیا این یک روند است ؟
انفجار تعدد کانال‌های دریافت اطلاعات که مصرف‌کننده با آن مواجه می‌شود، نوع مصرف و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اثری بس دراماتیک بر روش‌های نوین بازاریابان خواهد داشت.
دوران امروز ، دوران عدم پاسخ مصرف‌کننده به تلفن‌های تبلیغاتی، ایمیل‌های ناخواسته، کلیک بر بنرهای تبلیغاتی یا روش‌های غیر کارآمد بازاریابی و مخل آرامش است. زیرا باید قبول کرد که مصرف‌کننده هوشمند شده است.
  •  ظهور عادات نوین مصرف و فشار وارده از سوی مصرف‌کنندگان به بازاریابان در جهت کمک به رشد کسب‌وکارها، موجب بازتعریف بازاریابی خواهد شد.
 همان‌گونه که والدین متوجه رشد روزانه کودک خود را نیستند، بازاریابی نیز در حال تغییر و تحول است که تا سال 2020 آن را موردبررسی قرار خواهیم داد.
امروزه، سازمان‌ها در حال مواجه با بازخورد منفی برنامه بازاریابی پر هرج‌ومرج گذشته خود هستند، همچنین افزایش واکنش مصرف‌کنندگان به برنامه‌ها و تکنیک‌های مخل آرامش، افزایش راهکارهای به بازی گرفتن موتورهای جستجو برای تقویت SEO سایت‌ها و کاهش استقبال از کانال‌های سنتی، این‌ها همه و همه موجب تغییر نحوه نگرش مصرف‌کنندگان خواهد بود.
  • در این‌چنین حالتی، تنها راه دریافت پاسخ مناسب از مصرف‌کننده، بازنگری در روش‌های بازاریابی از دو طریق است: خلاقیت و طراحی.
البته بازاریابان به مشتریان خود در خصوص کانال‌هایی که مخاطبانشان به آن توجه بیشتری دارند، همچنین در مورد نوع محتوایی که باید به مخاطب ارائه شود و اینکه کدام از انواع محتواها توسط مصرف‌کننده به اشتراک گذاشته می‌شود که کدام‌یک توسط مصرف‌کننده، نادیده انگاشته می‌شود، مشاوره داده می‌شود.
شرکت‌های فعال در حوزه مشاوره بازاریابی سعی دارند تا مدیریت داستان سازمان و هدایت آن به تفکر خلاق و شیوه‌های انسانی‌تر در بازاریابی، سازمان‌ها را به سمت و سویی جدید هدایت نمایند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اخبار مدیریت و تجارت